43درصد مردم قطعا در انتخابات 1400 شرکت نمی‌کنند!

نتایج قابل تامل نظرسنجی سراسری دی ماه سازمان صدا و سیما از افراد بالای 18 سال نشان از سردبودن فضای انتخاباتی در جامعه است.

به گزارش تازه نیوز، انتخابات 1400 و میزان مشارکت مردم، دغدغه اصلی نظام است و نظرسنجی‌های انتخاباتی بر همین اساس شکل می‌گیرد. نتایج نظرسنجی دی ماه سازمان صدا و سیما با جامعه آماری افراد بیش از 18 سال در تهران و 31 استان کشور نشان می دهد که گزینه پیگیری زیاد اخبار انتخابات از سوی آنان در دی ماه 15.7 درصد بوده است این رقم در نظرسنجی آذرماه 17.5 بوده است. گزینه کمتر پیگیری می کنم در دی ماه 34.4 درصد بوده که در نظرسنجی آذرماه 35.1 در آذر ماه بوده است. گزینه اصلا پیگیری نمی کنم در نظرسنجی دی ماه 34.4 درصد و در نظرسنجی آذرماه 46.6 درصد بوده است.

تا پایان دی، حدود 44 درصد مردم اعلام کردند: قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند!
به گزارش خبرنگار تازه نیوز، شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سئوالی درباره مشارکت در انتخابات، 32.2 درصد گزینه حتما شرکت می کنم را انتخاب کردند. همچنین  7.7 درصد گزینه احتمالا شرکت می کنم، 13.5 درصد گزینه هنوز تصمیم نگرفته ایم، 2.7 درصد گزینه احتمالا شرکت نمی کنم و 43.8 درصد گزینه قطعا شرکت نمی کنم را انتخاب کرده اند. این رقم در نظرسنجی آبان ماه 58.8 درصد و در آذرماه 49.9 درصد بوده است. روند کاهشی این درصدها با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و گرم شدن احتمالی فضای تبلیغاتی و ورود جدی نامزدها، کاملا محسوس است.
در نظرسنجی آبان ماه 21.4 درصد، در نظرسنجی آذرماه 21.2 درصد گزینه قطعا شرکت می کنم را انتخاب کرده بودند.

در واقع با نزدیک شدن به فضاسازی تبلیغاتی نامزدها در کشور برای انتخابات 1400، و افزایش اخبار انتخاباتی، میزان قطعیت در رای دادن مردم، افزایش و میزان قطعیت در عدم شرکت در انتخابات، رو به کاهش است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.