راز سریال قورباغه لو رفت؟/ مراقب این ماده خطرناک باشید!

یک فعال رسانه‌ای-سینمایی درباره ماده رازآمیزی که در سریال قورباغه، محور اصلی مجموعه است، توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش تازه نیوز، راز سریال قورباغه این روزها بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. مهدی خرم‌دل در رشته توئیتی به راز قورباغه سریال قورباغه اشاره کرد و نوشت:

ماده‌ای در سریال قورباغه با عنوان نفس شیطان / Devil’s Breath یا burundanga معرفی می‌شود و امیدوار بودم به نامش اشاره نکنند، متاسفانه وجود دارد و دقیقاً اثر مشابه دارد. این گیاه در واقع ترکیبی دارد که بخش عمده‌اش هیوسین یا اسکوپولامین است و در کلمبیا حتی در سطح معابر وجود دارد.

در قبایل کلمبیایی رسم بوده که وقتی رئیس قبیله می‌مرده، زن و بچه‌اش را با او دفن می‌کردند. برای اینکه آنها را مطیع و همراه این آیین کنند، به صورت‌شان این ماده را می‌پاشیدند. ماده از راه پوست، آشامیدن و تنفس جذب می‌شود و یک دز بسیار کم به سرعت اثر می‌کند.

یک پزشک اهل تگزاس، در سال 1916 پس از استفاده اسکوپولامین برای بیهوش کردن یک زن، متوجه شد که او آدرس ترازویی که همسرش پرسیده را گفت و پس از آن مشخص شد این ماده هوشیاری را به طور کامل از بین نمی‌برد

در بارهای کلمبیا این ماده در نوشیدنی اشخاص ریخته می‌شود یا در موقعیت‌هایی در صورت آنها پاشیده می‌شود و در ادامه از آنها خواسته می‌شود تا اموال‌شان را بدهند. برخی زنان قربانی گفته‌اند نمی‌دانند به آنها تعرض جنسی هم شده یا نه!

مطرح ترین ادعای سوءاستفاده درباره جیمز هولمز بود. او در حمله به سالن سینمایی در کلورادو در 2012، 12 تن را کشت و 70 تن را زخمی کرد! قبلش فقط یک جریمه رانندگی داشت. خانواده‌اش مدعی شدند او به طور محسوس عوارض مصرف اسکوپولامین را داشته و به او تلقین شده.

نهادهای اطلاعاتی از جمله CIA در بازجویی برای کشف جزئیات، از این ماده استفاده کردند اما مشکل این بوده که گاهی شخص به جای حقیقت توهم می‌گوید و این ماده دست‌کم برای بازجویی دقیق عمل نکرده. مستند VICE درباره نفس شیطان را می توان در اینترنت پیدا و مشاهده کرد.

 

10 نظر
  1. ا

    جالبه ، خیلی جالبه ! یوهوهوهوها

    1. وزغ نیشکر

      با با هم کار کنیم هرچی پیدا کردیم نصف نصف

      1. مهدی

        _mahdi_s… پیام بده تو اینستا اگه اون درختو میخوای

        1. اشکان

          یعنی میخوای بگی تو داری؟

  2. shahintaherishad@gmail.com

    جالب بود ولی تو سریال قورباغه اقراق آمیز بنظر میرسید

  3. فرشاد

    جهان نشه مثل سینمایی جنگ جهانی زرد 😂

  4. fateme

    ولی من اینو میخام 🙂

    1. Amir

      من درستش کردم

  5. آرش

    راست و یا دروغ بودن این ماده رو نمی‌دونم ولی این رو بارها شنیدم که میگن مردم بومی قاره آمریکا (سرخپوست های کانادا.یا آمریکای جنوبی ها کشورهای مثل کلمبیا)خواص گیاهان رو خیلی خوب می‌شناسند و پرورش هم میدهند گیاهانی با عوارض و خواص خیلی عجیب و خطرناک

  6. امید

    من اگه داشتم ی روزه میلیاردر میشدم🤣

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.