قدردانی حسین انتظامی از مدیران رسانه‌ها برای اعتماد ۱۶ساله

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار یادداشتی، از اعتماد مدیران رسانه‌ها در طی هشت دوره نمایندگی آنها، قدردانی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا،  حسین انتظامی در یادداشتی آورده است: یکی از بزرگترین توفیقات زندگی‌ام افتخار نمایندگی شما در هشت دوره هیأت نظارت بر مطبوعات بوده‌است و بارها از من شنیده‌اید که این نمایندگی نزد من از هر منصب دیگری منزلت بیشتری دارد.

وی می افزاید: حال‌که برای دوره جدید نامزد انتخابات نشده‌ام، وظیفه دارم از افتخاری که در طی ۱۶ سال گذشته به این برادرتان ارزانی داشته‌اید، صمیمانه قدردانی کنم و امید که آن اعتماد را به شایستگی پاسخ داده‌باشم.

انتظامی ضمن قدردانی از همراهی سایر اعضای محترم هیأت طی این سال‌ها، عنوان کرد: در این هشت دوره همواره تلاش کردم بزرگی شما را نمایندگی کنم و مراقب حقوق رسانه‌ها باشم.

وی با بیان این که سعی کرده است نماینده همه رسانه‌ها و مدیران باشد حتی اگر منتقد یا مخالف او بودند، خاطرنشان کرد: کوشیده‌ام حقوق رسانه و رسانه‌گران را فراتر از محیط تنگ و بغض‌آلود سیاست بنگرم و پاسخگویی به همکاران و حضور مؤثر در جلسات داشته‌باشم. در طی صدها جلسه هیأت نظارت، تعداد غیبت نماینده شما کمتر از عدد انگشتان دو دست بوده‌است زیرا نقش‌آفرینی او حتماً در جمع‌بندی احسن مؤثر است. تا پایان دوره حاضر نیز بر این اصول و عهد خواهم بود.

وی در پایان این یادداشت آورده است: امیدوارم انتخابات پیش رو با مشارکت بالای شما برگزار شود که جلوه‌ای از مسئولیت‌شناسی مدیران رسانه‌ای است و برای عزیز منتخب، آرزوی توفیق و قدرشناسی این مسئولیت پرافتخار را دارم.

انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات هر دو سال یکبار برگزار میشه و دوره قبلی ماه آینده به پایان می رسد لذا انتخابات دوره جدید هفته آخر آبان ماه بصورت الکترونیکی و کاملا مجازی در سراسر کشور برگزار خواهد شد

هیات نظارت بر مطبوعات در کشور براساس ماده ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته است، این هیات یک نهاد فرا قوه ای است که در ترکیب آن، نمایندگانی از سه قوه نیز حضور دارند و  نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که درهمان ابتدا، حیات رسانه با مجوز و تائید صلاحیت هیات نظارت به وجود می آید و در طول فعالیت نیز بر بقای شرایط تبصره ماده (۱۱) و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد (۶) و (۷) نظارت دارد و در صورت لزوم می تواند رسانه ها را از ادامه کار خود منع کند.
دبیرخانه هیأت نظارت با امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود و زیرنظر آن هیأت انجام وظیفه می‌کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ریاست هیأت نظارت بر مطبوعات را بر عهده دارد و پاسخگوی عملکرد هیأت مذکور در مجلس و ‌دیگر مراجع ذی صلاح است.
‌براساس ماده ۱۱ این قانون مطبوعات، رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده هیأت نظارت بر مطبوعات است.
طبق ماده ۱۰ قانون مطبوعات، اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات عبارتند از یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یک مدیر مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یک استاد حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا.
تمامی جلسات هیات نظارت بر مطبوعات با حضور مستمر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در دولت تدبیر و امید برگزار شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.