خواننده لس‌آنجلسی: صادقانه گفتند به من مجوز نمی‌دهند/ در ده سالی که در ایران زندگی کردم هیچ مشکلی نداشتم

سامان کاظمی یا امیر ارژنگ کاظمی، خواننده پاپ لس آنجلسی که چند سال پیش به ایران برگشته و خبر دستگیری اش به خاطر خوانندگی در یک سفره خانه خبرساز شده بود، چندی پیش کشور را ترک کرد.

به گزارش تازه نیوز، به تازگی خبر ترک ایران از سوی سامان کاظمی جنجالی شد، زیرا برخی از فرار او از ایران سخن گفته بودند. سامان که در دهه شصت و همراه با خانواده ایران را به مقصد ترکیه و سپس دبی و ایالات متحده ترک کرده بود، در اوایل دهه نود به ایران بازگشته و قصد ادامه فعالیت خوانندگی خود در ایران را داشت. وی درباره خروجش و زندگی در ایران توضیحاتی داده است که در ادامه می‌خوانید.

در زمان احمدی‌نژاد وارد ایران شدم

سامان کاظمی گفت: «من در سال ۹۱ و در زمان دولت دوم احمدی‌نژاد وارد ایران شدم، در حالی که قبل از آن نیز در همان دولت دو بار به ایران رفته بودم. در سال ۹۲ برای اولین بار به دفتر موسیقی ارشاد رفتم و آثاری از خودم را برای دریافت مجوز ارائه دادم و تا سال ۹۷ بلاتکلیف بودم». سامان در ادامه در مورد کسب مجوز خوانندگی در ایران می گوید: «در نهایت روزی از روزها و بعد از مدتها معلق بودن، خودم شخصا مساله را جویا شدم و آنها هم صادقانه گفتند به من مجوز نمی‌دهند و بهتر است بیشتر وقتم را تلف نکنم! همان زمان قصد داشتم از ایران خارج شوم و کارهای موسیقی را خارج ایران دنبال کنم ولی به کرونا خوردیم که چند سالی درگیرمان کرد تا اواسط ۱۴۰۰ که از ایران خارج شدم‌‌».

سامان خواننده

یک بار بدون مجوز در سفره‌خانه‌ خواندم

سامان کاظمی یا امیر ارژنگ کاظمی ، خواننده پاپ لس آنجلسی که چند سال پیش به ایران برگشته و خبر دستگیریش در یک سفره خانه خبرساز شده بود او با رد ادعاها و شایعات در مورد فرارش از ایران گفته است: «در ده سالی که در ایران زندگی کردم هیچ مشکلی نداشتم و فقط چون نتوانستم از ارشاد، مجوز بگیرم، ایران را ترک کردم. البته یک بار که بدون مجوز در سفره‌خانه‌ای خواندم سراغم آمدند و از بد حادثه، آن سفره‌خانه هم مجوز موسیقی‌اش را تمدید نکرده بود. در هیچ جای دنیا، خواننده نمی‌تواند بدون مجوز، اجرای گسترده داشته باشد؛ در همان امارات مگر می‌شود بدون مجوز خواند؟ در آمریکا و اروپا و کانادا هم باید قبل از برگزاری کنسرت، مجوز گرفت چون دولت‌ها باید مالیات خود را از کنسرتها بردارند».

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.