رازهای مخوف برمودا؛ اتفاقات مرگبار در مثلث شیطان +تصاویر

مثلث برمودا از آن اسم‌هایی است که وقتی به گوشمان می‌خورد وسوسه می‌شویم تا بدانیم چه اتفاقاتی در آن رخ داده است.

به گزارش تازه‌نیوز، مثلث برمودا که با نام مثلث شیطان نیز شناخته می‌شود از قرن ۱۹ میلادی در تصورات و ذهنیات انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته است. به این دلیل که در آن کشتی‌ها و هواپیما‌های زیادی بدون اینکه اثری از خود برجای بگذارند بصورت مرموزی ناپدید شده‌اند.

۱۰- پرواز شماره ۱۹

پرواز شماره ۱۹ غرق شده در برمودا

ماجرای پرواز شماره ۱۹ هنوز هم یکی از عجیب‌ترین و ناراحت کننده‌ترین اتفاقاتی است که به مثلث برمودا مربوط می‌شود. در روز پنجم دسامبر سال ۱۹۴۵ پنج فروند هواپیمای بمب افکن تی بی اف اونجر برای انجام یک ماموریت آموزشی از پایگاه نظامی فوت لودریل در فلوریدا به هوا برخاستند، اما پس از مدتی دچار مشکلات فنی و جهت یابی شدند و به همین دلیل از پایگاه خود درخواست کمک کردند.

هر پنج هواپیما مسیر خود را گم کرده بودند و هرچه بیشتر به دنبال خشکی می‌گشتند، بیشتر به داخل پهنه اقیانوس فرو می‌رفتند. آخرین حرف‌های ضبط شده این پرواز مربوط به کاپیتان است که به افراد داخل هواپیما اطلاع می‌دهد که به دلیل اتمام سوخت در حال فرود آمدن در اقیانوس هستند. نه تنها هر ۱۴ خدمه این پنج هواپیما هیچگاه پیدا نشدند، بلکه ۱۳ خدمه هواپیمای امدادرسان (Relief Airliner) دیگری نیز که برای نجات جان این افراد فرستاده شده بود هیچگاه پیدا نشدند. با اینکه جستجوی گسترده‌ای برای پیدا کردن بقایای این شش هواپیما انجام شد، اما هیچ قطعه یا نشانی از آن‌ها یافت نشد.

۹- کارول آ دیرینگ

کارول آ دیرینگ غرق شده در برمودا

دیرینگ (Carrol A.Deering) یک قایق تجاری با پنج بادبان بود و در زمان خود مشهورترین وسیله حمل و نقل دریایی محسوب می‌شد. این قایق در یکی از سفر‌های خود در ماه آگوست سال ۱۹۲۰ در حالی که محموله‌ای از ذغال سنگ را حمل می‌کرد مسیر خود را از ویرجینیای آمریکا به سمت ریو دو ژانیرو برزیل آغاز کرد و در سپتامبر همان سال بدون برخورد با هیچ مشکلی محموله خود را سالم تحویل خریدار داد.

اما در سفر بازگشت دیرینگ ناپدید می‌شود و در ژانویه سال ۱۹۲۱ در نزدیکی کارولینای شمالی دوباره پیدا می‌شود. نجات دهندگان کشتی پس از یافتن آن در می‌یابند که تمامی خدمه، وسایل جهت یابی، پرونده‌های کشتی و حتی دو قایق نجات آن ناپدید شده‌اند و دیرینگ تبدیل به کشتی ارواح شده است. با اینکه دولت ایالات متحده بررسی‌های زیادی را در مورد این کشتی انجام داد، اما هیچگاه گزارشات رسمی و نتایج تحقیقات منتشر نشدند.

۸- الن آستین

الن آستین غرق شده در برمودا

الن استین (Ellen Austin) یک کشتی بادبانی بود که در مسیر لندن به نیویورک به کار گرفته می‌شد. در یکی از سفر‌های معمول این کشتی در سال ۱۸۸۱، خدمه با کشتی دیگری مواجه می‌شوند که در وضعیت خوبی قرار داشته و با سرعت مناسبی حرکت می‌کند. هنگامی که ملوانان استین وارد کشتی مرموز می‌شوند متوجه می‌شوند که حتی یک نفر در آن وجود ندارد، به همین دلیل کاپیتان تصمیم می‌گیرد تا این کشتی را نیز همراه با کشتی خود به ساحل برساند. اما این دو کشتی در مسیر بازگشت دچار طوفان می‌شوند و کشتی مرموز دوباره ناپدید می‌شود و هیچ گاه هیچ اثری از آن یافت نمی‌شود. در سال ۱۹۴۴ یک افسر نیروی دریای انگلستان ادعا کرد که الن استین بار دیگر در یکی از سفر‌های خود با این کشتی که بدون هدف و بدون هیچ سرنشینی در حال حرکت در آب‌ها بوده برخورد داشته و دوباره آن را گم کرده است.

۷- ویچکرفت

ویچکرفت غرق شده در برمودا

ویچکرفت (Witchcraft) یک کشتی تفریحی به کاپیتانی دنیل بوراک بود که در سال ۱۹۶۷ به همراه یک مسافر دیگر از میامی به سمت اقیانوس به راه افتاد. این دو نفر برای دیدن بهتر چراغانی کریسمس قصد داشتند تا تنها مقدار کمی از ساحل دور شوند، اما تقریبا در ساعت ۹ شب بود که دنیل با گشت ساحلی تماس گرفت و به آن‌ها اطلاع داد که با یک جسم نامشخص برخورد کرده‌اند و احتیاج به یک یدک کش دارند.

گارد ساحلی ۱۹ دقیقه پس از تماس خود را به مختصات اعلام شده می‌رساند، اما هیچ اثری از کشتی یا دنیل پیدا نمی‌کند. طی شش روز بعدی حدود ۳۹ هزار کیلومتر برای یافتن این قایق تفریحی جستجو می‌شود، اما هیچ اثری از آن یافت نمی‌شود. احتمال می‌رود که ویچکرفت نیز یکی از قربانیان نیرو‌های اسرار آمیز مثل برمودا بوده باشد.

۶- اس اس ال فارو

اس اس ال فارو غرق شده در برمودا

اس اس‌ای فارو (SS El Faro) یک کشتی باری ۲۴۰ متری بود که مسیر آن دقیقا از مثلث برمودا می‌گذشت. این کشتی آخرین سفر خود را در سپتامبر سال ۲۰۱۵ از فلوریدا به سمت پورتوریکو آغاز کرد، در این سفر ۳۳ خدمه از جمله چند زن در کشتی حضور داشتند. گفته شده بود که یک طوفان گرمسیری نه چندان بزرگ در مسیر حرکت کشتی اتفاق خواهد افتاد، اما مسیر کشتی به نحوی تنظیم شد که چند صد مایل از این طوفان فاصله داشته باشد به طوری که هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کرد. سفر این کشتی تا اواسط راه به خوبی انجام می‌شود، اما ناگهان این طوفان کوچک به یک تندباد درجه سه با موج‌هایی که تا ۱۲ متر ارتفاع داشتند تبدیل شد.

آخرین جملاتی که توسط میکروفون‌های موجود در کشتی ضبط شده نشان می‌دهد که موتور‌ها از کار افتاده‌اند و با خم شدن کشتی به یک سمت آب زیادی به داخل آن وارد می‌شود. با اینحال کاپیتان دقایقی بعد اعلام می‌کند که جریان آب قطع شده و همه چیز تحت کنترل است. اما پس از این ارتباطات به طور کامل قطع می‌شود و چند هفته بعد بقایای این کشتتی در عمق ۴۶۰۰ متری کف دریا یافت می‌شود. تا به امروز هیچ اثری از ۳۳ خدمه ال‌فارو یافت نشده است.

۵- دوگلاس دی سی سه

دوگلاس دی سی سه غرق شده در برمودا

دوگلاس داکوتا یا دی سی سه (DC-۳) یکی از ایمن‌ترین هواپیما‌هایی است که تاکنون طراحی شده. این هواپیما در دسامبر سال ۱۹۴۸ پرواز خود را از پورتوریکو به سمت میامی آغاز کرد. با اینکه آب و هوا وضعیت مناسبی داشت و تنها بیست دقیقه تا زمان فرود باقی مانده بود، یه یکباره هنگام عبور از مثلث برمودا ارتباطات دی سی سه با برج مراقبت قطع شده و هواپیما با ۲۸ مسافر و سه خدمه خود ناپدید می‌شود. با اینکه آب‌های اطراف محل ناپدید شدن این هواپیما بسیار زلال بود، اما هیچ اثری از هواپیما یا مسافران پیدا نشد.

۴- تریسلندر

تریسلندر غرق شده در برمودا

پیش از غرق شدن کشتی اس اس ال فارو، ناپدید شدن هواپیمای سه موتوره تریسلندر (Trislander) جدیدترین اتفاقی بود که در مثلث برمودا افتاده است. در دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی این هواپیما با دوازده سرنشین سفر خود را از سانتیاگو به سمت نیویورک آغاز کرد، اما هیچ گاه به مقصد نرسید. تنها ۳۵ دقیقه پس از بلند شدن هواپیما از روی زمین، تریسلندر ناپدید شده و هیچ اثری از آن در رادار‌ها دیده نمی‌شود. با اینکه جستجوی وسیعی توسط گارد ساحلی آمریکا انجام شد، اما هیچ اثری از این هواپیما یا سرنشینان آن یافت نشد و تا به امروز علت سقوط آن مشخص نشده است.

۳- پرواز ۴۴۱

پرواز ۴۴۱ غرق شده در برمودا

هواپیمای ۴۴۱ یک هواپیمای غول پیکر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده بود. در تاریخ ۳۰ اکتبر سال ۱۹۵۴ این هواپیما هنگامی که حامل ۴۲ مسافر بود پس از رسیدن به مثلث برمودا به ناگهان ناپدید شد. تمامی مسافران این پرواز از افسران نیروی دریایی آمریکا و خانواده‌های آنان بودند. همانند سایر پرواز‌های معمول ارتباطات خلبان و برج مراقبت به خوبی انجام می‌شد.

اما به یکباره این ارتباطات قطع شدند. این هواپیما دارای قایق‌های نجاتی بود که در صورت برخورد با اقیانوس به صورت خودکار باز می‌شدند. نکته عجیب دیگر این است که خلبان هیچ پیغام کمکی ارسال نکرده و بعد‌ها نیز هیچ اثری از این هواپیما یا سرنشینان آن یافت نمی‌شود. تا به امروز توضیح و علت مشخصی از سقوط هواپیمای ۴۴۱ منتشر نشده است.

۲- استارتایگر

استارتایگر غرق شده در برمودا

ناپدید شدن هواپیمای استارتایگر (B.S.A.A Star Tiger) در ژانویه ۱۹۴۸ با ۲۵ مسافر و شش خدمه آن شباهت زیادی به پرواز ۴۴۱ دارد. این هواپیما که متعلق به خطوط هواپیمایی آمریکای جنوبی بریتانیا بود سفر خود را از سانتاماریا به سمت مثلث برمودا آغاز کرد، اما در طول مسیر ناپدید شد. اپراتور پرواز در ساعت ۳ صبح اطلاعات پرواز را از خدمه هواپیما دریافت می‌کند، اما هنگامی که در ساعت ۳:۵۰ صبح دوباره با استارتایگر تماس می‌گیرید پاسخی دریافت نمی‌شود. در این بین هیچ تماس اضطراری از سوی هواپیما انجام نشده و کسی نمی‌داند که در این پنجاه دقیقه چه بلایی بر سر هواپیما آمده است. جستجو‌ها برای یافتن باقی مانده‌های هواپیما یا سرنشینان بی نتیجه بوده است.

۱-یو اس اس سایکلوپ

یو اس اس سایکلوپ غرق شده در برمودا

یو اس اس سایکلوپس (U.S.S Cyclops) یک کشتی بزرگ باری مخصوص حمل ذغال سنگ برای نیروی دریایی آمریکا بود و پیش از جنگ جهانی اول ساخته شده بود. در فوریه سال ۱۹۱۸ این کشتی در حالی که بارگیری شده بود و ۳۰۹ نفر خدمه در آن حضور داشتند، حرکت خود را از برزیل به سمت بالتیمور آغاز کرد، اما هیچ گاه به مقصد نرسید. پس از ناپدید شدن کشتی جستجوی وسیعی برای یافتن اثری از کشتی یا بازماندگان آن در تمامی طول مسیر آغاز شد.

در آن زمان شایعه شده بود که یک کشتی یا زیردریایی جنگی آلمانی سایکلوپ را دزدیده و یا غرق کرده است، با اینحال آلمان‌ها اعلام کردند که هیچ اطلاعی از این کشتی ندارند و مدرکی که صحت این شایعه را تایید کند نیز پیدا نشد. فرماندهی تاریخ و میراث دریایی آمریکا احتمال داده که این کشتی با یک طوفان غیرمنتظره برخورد داشته است، اما این ادعا نیز هیچ گاه تایید نشد. تا به امروز این اتفاق مرگبارترین حادثه‌ای است که برای یک کشتی غیرنظامی آمریکایی به وقوع پیوسته است.

منبع: ایران ناز

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.