مهاجرت کارگران از ایران/ کشورهای عربی به دنبال نیروهای ماهر ایرانی!

با بالا گرفتن قیمت‌ها در بازار مسکن و رکود در این بازار، شماری از کارگران ساختمانی به اقلیم کردستان عراق، سلیمانیه و اربیل مهاجرت کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، اکبر شوکت، رییس کانون کارگران ساختمانی به اقتصاد آنلاین می‌گوید که رکود سنگین بازار مسکن در ایران بسیاری از کارگران ساختمانی را مجبور به مهاجرت کرده است و البته مقصد اول مهاجرت کارگران ساختمانی ایران به اقلیم کردستان عراق، سلیمانیه و اربیل است و پس از آن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای کارگران ساختمانی ایران جذاب‌تر است.

او ادامه می‌دهد: شمار اندکی مهاجرت کارگران ساختمانی به ترکیه هم اتفاق افتاده است که بیشتر از سوی کارگران ساکن در شهرهای هم مرز با ترکیه است.

شوکت تاکید می‌کند که کشورهای عربی ماهرترین نیروهای کار در صنعت ساختمان ایران را جذب کرده‌اند، به طوری که برای هنرمندان گچ‌کار و مقرنس‌کار ایرانی دعوت‌نامه ارسال می‌کنند و بهترین جوشکاران ایران که معمولا ساکن درود لرستان یا شهر سامان کهگیلویه و بویراحمد هستند، جذب صنایع نفت و گاز یا ساختمان کشورهای عربی همسایه می‌شوند.

رییس کانون کارگران ساختمانی معتقد است که اشتغال کارگران ایرانی در کشورهای همسایه لزوما اتفاق بدی نیست و در صورتی که از سمت وزارت راه و شهرسازی ساماندهی شود، می‌تواند ارزآور باشد و از سمتی موجب انتقال ارزان فناوری‌های ساخت و ساز به ایران شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.