نوشیدنی‌های مخصوص لاغری با لیموترش

علاوه بر اصول تغذیه صحیح و ورزش کافی، بعضی نوشیدنی‌ها با تاثیر بر عملکرد کبد در بهبود هضم چربی‌ها و افزایش متابولیسم موثر هستند. در چنین شرایطی بدن قابلیت بهتری برای سوخت‌وساز چربی‌ها دارد و روند کاهش وزن را تسهیل می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، در ادامه این مطلب به معرفی ۳ نوشیدنی و فواید مصرف آنها پرداخته ایم که به ترتیب عبارتند از:

۱. آب و لیموترش تازه
مخلوط آب و لیموترش همواره به‌عنوان نوشیدنی موثر در پاکسازی بدن شناخته ‌می‌شود اما در کاهش وزن نیز نقش دارد. اسید سیتریک لیمو باعث تحریک تولید صفرا و آنزیم‌های گوارشی می‌شود و هضم قندها و چربی‌ها را تسهیل می‌کند. لیمو همچنین تاثیر سیرکنندگی و کنترل قند خون نیز دارد. البته خاصیت آنتی‌اکسیدانی لیمو را نیز نباید فراموش کرد زیرا با اکسایش سلول‌ها مقابله و مانع از پیری زودرس می‌شود. برای بهره‌مندی از این خواص بهتر است آب لیموترش تازه همراه با یک لیوان آب ولرم در حالت ناشتا میل شود.

۲. دمنوش دارچین، زنجبیل و لیموترش
دمنوش دارچین، زنجبیل و لیموترش نیز سوخت‌وساز انرژی را افزایش می‌دهد، باعث بهبود هضم می‌شود و با احساس نفخ و سنگینی مقابله می‌کند. دارچین دمای بدن را بالا می‌برد و در نتیجه بدن به‌طور طبیعی انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا دما در حد مطلوب باقی بماند. این ادویه همچنین بر سلامت سیستم گوارش، قند خون و احساس سیری نیز تاثیر دارد. زنجبیل نیز دردهای گوارشی را تسکین می‌دهد، عملکرد روده‌ها را تسهیل می‌کند و در دفع مواد زائد نقش دارد. زنجبیل نیز مانند دارچین باعث افزایش دمای بدن و تحریک مصرف انرژی می‌‌شود. برای تهیه این دمنوش، تکه‌ای چوب دارچین را در آب جوش بیاندازید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. کمی پودر زنجبیل، آب لیموترش تازه و در صورت تمایل کمی عسل در فنجان بریزید و دم‌کرده دارچین را اضافه کنید. این دمنوش را پیش از خواب یا پس از صرف غذای سنگین میل کنید.

۳. آب سبزیجات با لیموترش
نوشیدن آب سبزیجات تازه نه‌تنها دریافت فیبرها را تسهیل می‌کند بلکه در بهبود گوارش موثر است و به‌دلیل افزایش احساس سیری، تمایل به ریزه‌خوری را کاهش می‌دهد. این نوشیدنی همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و املاح ضروری برای تسهیل متابولیسم و کاهش وزن است. در تهیه این نوشیدنی می‌توان از میوه‌های تازه استفاده کرد اما میوه‌ها نباید بیش از ۳۰ درصد باشند زیرا خوردن نوشیدنی تهیه شده با آنها، قند خون را سریع بالا می‌برد. کرفس، اسفناج، خیار، هویج، جعفری و چغندر از جمله بهترین سبزیجات هستند که همراه با کمی لیموترش طعم دلچسب‌تری پیدا می‌کند. البته باید توجه داشت که این نوشیدنی‌ها هرگز جایگزین مصرف سبزیجات تازه نیستند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.