بن‌بست اول در مذاکرات وین؛ آمریکا و اروپا ناامید شدند!

ساعاتی پس از اعلام توقف دور هفتم مذاکرات احیای برجام در روز جمعه، مقام‌های دولت آمریکا از رویکرد ایران انتقاد کرده و نسبت به شکست مسیر دیپلماسی هشدار دادند.

به گزارش تازه نیوز، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت، ایران در حال حاضر به نظر نمی‌‌رسد در مورد انجام آنچه که برای بازگشت به پیروی متقابل ضروری است جدی باشد.

آنتونی بلینکن با بیان این که تهران در روزهای آینده باید تصمیمات بسیار مهمی بگیرد، گفت اگر مسیر پیروی متقابل به بن‌بست برسد، گزینه‌های دیگر را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: ما همچنان باور داریم بهترین راه پیش رو برای تحقق پیروی کامل از برجام طی میسر دیپلماتیک است، اما همزمان این مسیر در حال کوتاه و کوتاهتر شدن است.»

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم که به امارات متحده سفر کرده در این ارتباط گفت: فکر می‌کنم احتمالا این دور از مذاکرات با توجه به مواضع ایران، موفقیت‌آمیز نبود و به احتمال زیاد این مذاکرات در کوتاه‌مدت از سر گرفته نشود.

دیپلماتهای ارشد فرانسه، بریتانیا و آلمان در کمیسیون مشترک برجام نیز با انتشار بیانیه مشترکی «ناامیدی و نگرانی» خود از پیشنهادات جدید ایران را اعلام کردند.

به گفته آنها، ایران خواستار «تغییرات زیادی» شده و برخی از درخواست‌های ایران در تطابق با توافق برجام ۲۰۱۵ نیست.

این دیپلمات‌ها گفته‌اند مشخص نیست شکاف‌های جدید چگونه می‌تواند در یک چهارچوب زمانی واقع‌بینانه با توجه به پیش‌نویس پیشنهادات جدید ایران پر شود.

در این میان، علی باقری کنی، نماینده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای عصر روز جمعه گفت که ایران تاکید کرده پیشنهاداتش در مورد دو موضوع لغو تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل این نیاز را داشتند که برای مشورت پیرامون آن به پایتخت‌های خود رفته و هفته آینده مذاکرات هسته‌ای وین از سر گرفته شود.

2 نظر
  1. ارش

    جان مادرتان بیش از این ملت رو زجر ندین
    دیگ تحمل این همه گرانی ومشکلات رو نداریم
    هرروز قیمتها میره بالا
    هرروز ارزش پول ملی میاد پایین

  2. ارش

    هرروز همه چی گرون میشه
    هرروز ارزش پول ملیمون کم میشه
    کاش بفکر مردم باشین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.