تا سیاست خارجی درست نشود فرقی ندارد رئیس‌جمهور روحانی باشد یا رئیسی!

یکی از عواملی که کشور را دچار مشکلات فراوانی کرده وجود بجران در سیاست خارجی و عدم تعامل با دنیا است.

به گزارش تازه نیوز، مهدی آیتی با اشاره به این که امروز ایران در محاصره کامل اقتصادی سیاسی، فرهنگی و نظامی؛ حالت صد در صد جنگی قرار گرفته است،گفت: ما در حال حاضر در جنگ‌های  اقتصادی، سایبری، پولی، بانکی، نفتی، موشکی و اتمی با دنیا هستیم و این جنگ‌هایی که با دنیا راه انداختیم هر روز حلقه محاصره را بر ما تنگ‌تر می‌کند و فشاری که از بیرون به کشور ما می‌آید نفس‌مان را گرفته است؛ حال با وجود این همه فشار، سختی و مشکلاتی که وجود دارد جمهوری اسلامی چگونه بیاید مسائل معیشتی مردم را حل کند؛ جلوی گرانی، بیکاری، فساد، رانت و ویژه خواری ها را بگیرد؟ مسلماً نمی‌تواند.

وی تاکید کرد: با اوضاع و احوالی که امروز در کشور وجود دارد هر شخصی در راس دولت قرار بگیرد بازهم نمی‌تواند مشکلات را حل کند؛ می‌خواهد رئیس‌جمهور آقای رئیسی باشد یا آقای روحانی، نماینده‌های مجلس دهم بر سرکار باشند یا یازدهم، آقای قالیباف رئیس مجلس باشد یا آقای لاریجانی هیچ فرقی نمی‌کند کسی نمی‌تواند مشکلات را حل کند زیرا یک سر مشکلات ما به بیرون از کشور و به سیاست خارجی ما مربوط می‌شود.

  • بخش دیگر گفت‌وگوی مهدی آیتی با ایلنا را اینجا بخوانید.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که قصد صلح و آشتی با دنیا و دیگر کشورها را نداشته باشیم؛ دست دوستی به سوی مردم تمام دنیا دراز نکنیم، مسائل کشور ما حل نمی شود.

وی تاکید کرد: تا با دنیا در صلح نباشیم و هر کسی هم در این کشور که رئیس قوه قضاییه، رئیس‌جمهور، فرمانده سپاه، فرمانده نیروهای نظامی و امنیتی و… باشد مشکلات در چهار بخش اصلی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وجود خواهد داشت و این درها تا زمانی که نخبگان و بزرگان ما با دنیا صلح و آشتی نکنند باز نمی‌شود و مشکلات کشور هر روز بیشتر می‌شود و فشارش بر مردم می‌آید.

آیتی بیان کرد: تا زمانی که نتوانیم روابط پولی بانکی‌مان را با دنیا حل کنیم، تا زمانی که نتوانیم نفت‌مان را آزاد در بازارهای دنیا بفروشیم، تا زمانی که نتوانیم سرمایه‌گذار خارجی را به کشور  یاوریم و از تولید داخلی حمایت کنیم، امکان ندارد مشکل اقتصاد کشور حل شود و الا این حرف‌های متضادی که در دولت و مجلس زده می‌شود هیچ کدام نسخه شفابخش برای برون رفت کشور از مشکلات نیست.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.