اوج‌‌گیری آرایش نظامی در برابر تصمیم سینمایی جشنواره فیلم فجر!

سازمانی که در یک دهه با میلیاردها تومان بودجه تنها با حلقه بسته‌ای از سینماگران مراوده داشته، چگونه می‌تواند به تصمیم جشنواره فیلم فجر حمله کند؟

به گزارش تازه‌نیوز، اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر از میان بیش از شصت فیلم متقاضی، طبق روال ۲۲ فیلم را برای بخش مسابقه این رویداد انتخاب کردند که در این میان یکی از فیلم‌های مردودی متعلق به سازمان فرهنگی یکی از نهادهای نظامی است که باعث حمله شدید مدیران این سازمان به تصمیم دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر شده است!

اوج گیری این حملات درحالی است که همفکران این نهاد همیشه در برابر اعتراض‌های صورت گرفته در کشور، از لزوم پایبندی و احترام به قانون دم زده‌اند اما حال بخش فرهنگی این نهاد که با قبول قوانین جشنواره وارد عرصه رقابت شده، تحمل رد شدن یک فیلم خود در رقابت با سایر آثار را به دلیل نداشتن استانداردهای جشنواره فیلم فجر ندارد!

بعید نیست که مدیران این سازمان فرهنگی، بهترین دفاع را در حمله یافته باشند تا پاسخ ندهند که در این یک دهه، میلیاردها تومان هزینه این سازمان از بیت‌المال در سینما و فیلمسازی چه خروجی قابل دفاعی داشته و کدام اثرشان ماندگار شده است؟ آثار سینمایی ضعیفی که از ترس شکست و آبروریزی بیشتر، حتی با آب بستن و تبدیل به مینی سریال، در نمایش خانگی پخش شده‌اند تا بلوای بیشتری ایجاد نشود.

از قدیم گفته‌اند یک سوزن به خود، یک جوالدوز به دیگران. سازمانی که در یک دهه با میلیاردها تومان بودجه تنها با حلقه بسته‌ای از سینماگران مراوده داشته، چگونه می‌تواند به تصمیم جشنواره فیلم فجر حمله کند؟

این سازمان در سالهای گذشته در برابر کدام حق‌کشی از سینماگران مستقل، توقیف فیلم‌های مجوزدار، اتلاف سرمایه و زحمات فیلمسازان، حذف سایر فیلم‌ها از جشنواره و…موضع‌گیری و واکنشی برای کاهش نارضایتی‌ها و شکاف میان هنرمندان و دستگاه حاکمیتی فرهنگ داشته که اکنون بخاطر مردودی محصول خود، فریاد می‌کشد؟

بقیه فیلمسازان به تصمیم جشنواره احترام گذاشته‌اند و نمی‌شود یک سازمان بخاطر بهره‌مندی از قدرت نظامی، در برابر یک تصمیم سینمایی آشوب ایجاد کند، بهتر است به جای بلوا، یا دایره بسته خودی و غیرخودی در تولید این سازمان کنار گذاشته شود تا سطح کیفی محصولات حداقل به استاندارد جشنواره برسد یا مدیران این سازمان پس از یک دهه حیف و میل بیت‌المال مسلمین، صندلی خود را به افراد لایق و با شناخت هنری و دانش سینمایی بسپارند.

دعوای خانوادگی بین بخش دولتی و نظامی است و ما بیشتر دخالت نمی‌کنیم چون در انتها ربطی به رعیت ندارد، یک سفره‌ای از جیب ملت پهن شده است، بدون دعوا با هم بخورید!

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.