تاثیر غذاهای سالم در بهبود روانی ما

در این گزارش تجربه واقعی کسی که غذاهای سالم را به برنامه غذایی‌اش اضافه کرده است را می خوانید.

به گزارش تازه‌نیوز، از آنجایی که در حال حاضر ۷ سال است که مبتلا به افسردگی هستم، در یک دوره‌ای فرصت داشتم تا رژیم غذایی‌ام را اصلاح کنم و عواملی را پیدا کنم که علائم موجود در من را بهبود بدهد.

در طول سال‌ها، زمانی که سرگرم دوره‌های درمان افسردگی بودم، وعده‌های غذاهای فوری و آسانی را مصرف می‌کردم و برای بلند شدن از رختخواب انرژی لازم را نداشتم، چه برسد به اینکه بتوانم یک وعده غذایی سالم را تهیه کنم. من زیاد می‌خوردم تا سعی کنم احساس پوچی خودم را پر کنم. شب‌ها هم خوب نمی‌خوابیدم، بنابراین غذای زیادی می‌خوردم و صبح‌ها حالم بدتر می‌شد. من به خودم حرف‌های منفی می‌زدم چون غذای ناسالم  می‌خوردم و باعث می‌شد تا بیشتر احساس افسردگی کنم.

اخیراً درمورد اهمیت تغذیه سالم دارم آموزش می‌بینم که نه تنها به بدنمان؛ بلکه به ذهنمان نیز کمک می‌کند. من اکنون در حال مطالعه کتاب سلامتی هستم که فواید خوردن برخی غذاهای سالم را به من آموزش داده است و دیدگاه من را در مورد غذا به بهترین شکل ممکن تغییر داده است. اکنون که عادات غذایی‌ام را تغییر داده‌ام، نه تنها سلامت بدنم خیلی بهتر شده است، بلکه احساس می‌کنم که از سلامت بهتر ذهن و روان نیز برخوردارم. این تعهدی است که به خودم داده‌ام. من با اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به وعده‌های غذایی‌ام شروع کرده‌ام. در هر وعده غذایی سعی می‌کنم چند نوع سبزی مختلف را استفاده کنم.

برخی از سبزیجات مورد علاقه‌ام کلم‌پیچ، کدوحلوایی، آووکادو، خیار و نخودسبز هستند. من عاشق درست کردن سالاد مخلوط برای ناهار و درست کردن آن با مقدار زیادی سبزیجات هستم. لازم نیست سالاد صرفاً کاهو و سس تکراری باشد. برای طعم دادن به سالاد، انواع سبزیجات رنگارنگ را به آن اضافه کنید. جایگزین کردن یک سری از سبزیجات و نگهداری آنها در یخچال در طول هفته، روشی آسان برای اطمینان از افزودن سبزیجات به هر وعده‌غذایی است. همچنین شروع به نوشیدن بسیار بیشتر آب کردم. هدفم این بود که یک بطری آب همراه خودم داشته باشم و تمام روز از آن بنوشم.

یکی دیگر از شیوه‌های سالم‌تر برای خوردن، تهیه همان وعده‌های غذایی است که معمولاً درست می‌کنید اما جایگزین گوشت در برخی غذاها، مرغ و بوقلمون و گوشت‌های بدون چربی است، بنابراین می‌توانید گوشت قرمز آن را با گوشت کم‌چربی جایگزین کنید. من شخصاً گوشت را تقریباً کامل از رژیم‌غذایی خودم حذف کرده‌ام. به ندرت گوشت می‌خورم اما اکثر وعده‌های غذایی‌ام گیاهی است.

از درست کردن وعده‌های غذایی لذت می‌برم که گوشت در آن بخش اصلی نباشد. تغذیه سالم در ذهن ماست. بسیاری از مردم تغذیه سالم را با رژیم غذایی مرتبط می‌دانند. من دیگر ذهنیت قبل را ندارم. می‌دانم که تغذیه سالم به بدنم کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشم، سطح انرژیم را بالا نگه می‌دارد و سلامت روانیم را بهبود می‌بخشد. اکنون این ذهنیت را دارم که تغذیه سالم بخش دیگری از مراقبت درست از خودم است. به علاوه غذای سالم می‌تواند خوشمزه باشد. من چند وعده‌غذایی واقعاً عالی و سالم درست کرده‌ام که طعم بهتری نسبت به فست‌فودها دارد. من غذا را فرصتی می‌بینم تا بدنم را با غذاهای خوبی که از زمین رشد کرده‌اند پر کنم و بدنم را تغذیه کنند. بدن شما سزاوار مراقبت است. با انرژی دادن به بدنتان با غذاهایی که حس خوبی به بدنتان می‌دهد، به بدن خود نشان دهید که دوستش دارید!

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.