برای بردن دربی باید جگر شیر داشته باشید!

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید باید برای بردن دربی جگر شیر داشته باشید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی،  معمولا لقب «دربی باز» به بازیکنان موفق در دربی‌ها اطلاق می‌شود اما در فوتبال ایران مربیان دربی باز هم داریم. یکی از این دسته از مربیان حمید درخشان است.

ستاره سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس هرگز به عنوان مربی به استقلال نباخته است. به بهانه دیدار پرسپولیس و استقلال بد ندیدیم با سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس هم کلام شویم.

 به نظر شما پنج شنبه پرسپولیس برنده می‌شود یا استقلال؟

ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم تیم محبوب خودمان برنده شود. این یک امر طبیعی است.

به عنوان یک کارشناس بی طرف دوست داریم جواب بدهید و نه پیشکسوت پرسپولیس.

هر کسی که جگر شیر داشته باشد می‌تواند در این بازی موفق شود.

منظور شما سرمربی و کادرفنی دو تیم است یا بازیکنان؟

فرقی نمی‌کند! همه اعضای تیم برنده باید نترس و شجاع باشند و البته شاید سرمربی یک مقدار بیشتر.

شما به عنوان بازیکن دربی را باخته اید اما سرمربی هرگز نباخته اید. درست است؟

به عنوان بازیکن هم فقط یک بار و همان بازی معروف سال ۱۳۶۲ با  گل پرویز مظلومی‌باختیم اما به عنوان سرمربی نه! هرگز نباختم.

 چرا؟ چه راز و رمزی در کار بود؟

من می‌گویم این بازی یک شعار دارد. نترس و ۳ امتیاز دربی را بردار و ببر! در این بازی آنالیز و شناخت حریف به جای خود اما آن چیزی که می‌تواند یک تیم را به پیروزی می‌رساند جسارت تیم‌هاست. می‌توانم یک مثالی بزنم؟

بفرمایید؟

شما یک زمانی می‌بینید یک جوان تازه وارد یا حتی کم نام و نشان در دربی همه را انگشت به دهان می‌کند. ممکن است اسم یک بازیکن ملی پوش و بزرگ را نیز از زبان گزارشگر مسابقه نشنویم. چرا؟  چون آن جوان نترسیده و با شهامت بازی کرده اما بازیکن ملی پوش تحت تأثیر دربی قرار گرفته است.

 به نظر شما از میان بازیکنان فعلی پرسپولیس کدامیک دربی بازتر هستند؟

باید تا سوت پایان بازی روز پنج شنبه صبرکنید!

چه طور؟

این دربی به دلیل شرایط جدول و نیاز پرسپولیس به پیروزی و صدرنشینی استقلال با فاصله ۶ امتیاز بسیار سنگین و حساس است. بنابراین هربازیکنی بتواند گره بازی را باز کرده و به برتری تیمش کمک کند دربی باز واقعی است.

حرف جالبی زدید اما با توجه به شرایط موجود کدام بازیکن پرسپولیس شانس بیشتری دارد تا دربی باز واقعی به قول شما لقب بگیرد؟

واقعا پیش بینی کردن سخت است اما مهدی ترابی اگر خودش باشد و تحت تأثیربازی قرار نگیرد می‌تواند ستاره زمین شود.

منظور شما از تحت تأثیربازی قرار نگرفتن چیست؟

اخیرا در بازی‌ها می‌بینیم مهدی ترابی خیلی روی قضاوت داوران حساس است و وقتی به سودش خطا نمی‌گیرند به هم ریخته و الکی کارت زرد می‌گیرد. امیدوارم این بازیکن سرعتی و تکنیکی خودش باشد و خونسردانه بازی کند. اگر خودش باشد حتم بدانید پرسپولیس هم به هدف خواهد رسید.

از آن طرف چه بازیکنی خطرناک است؟

شاید ارسلان مطهری که بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرد. او هم تجربه گلزنی در دربی را دارد و بسیار زهردار است.

اخیرا محمد نوری پیشکسوت استقلال مصاحبه ای انجام داد و مدعی شد «برای فیکس بازی کردن حامد لک در دربی نذرو نیاز کرده‌ام» و این حرف‌های او با واکنش پیشکسوتان پرسپولیس مواجه شد. در این رابطه نظری ندارید؟

متأسفانه این فضای مجازی همه را توی تله انداخته است. قشنگ نیست که پیشکسوت استقلال یا پرسپولیس علیه بازیکن تیم رقیب حرف بزند و کُری بخواند. گاهی می‌بینیم یک پیشکسوت می‌آید و با اسم بردن از بازیکن حریف کُری می‌خواند تا توجه هواداران تیم سابقش در فضای مجازی جلب کند. این خیلی زشت است و اگر یک جوان ۱۵ یا ۱۶ ساله این کار را انجام دهد مشکلی نیست اما یک پیشکسوت ۵۰ سال به بالا…؟ واقعا نمی‌دانم چه بگویم!

شما خودتان هرگز کُری نخوانده اید؟ حتی در جوانی؟!

نسل ما که کاملا حقیقی بود. فضای مجازی نداشتیم و همه تلاش می‌کردیم داخل زمین حرف‌های خودمان را بزنیم. حالا شاید داخل خودمان کُری‌های دوستانه داشتیم ولی در کمال احترام و رفاقت!

با تمام این تفاسیر فکر می‌کنید نتیجه دربی چه شود؟

من پیروزی یک برصفر پرسپولیس را پیش بینی می‌کنم. البته باز هم تکرار می‌کنم بازی بسیار سختی است اما انشالله یحیی گل محمدی و بازیکنانش با اعتماد به نفس کامل و شجاعتی که بارها به ویژه در آسیا از آنها دیدیم وارد زمین دربی شده و دست پُر آن را ترک کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.