جان معلمان به لب رسیده که به خیابان می‌آیند/ وزیر آموزش و پرورش باید بازداشت شود!

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید بازداشت شود.

به گزارش تازه‌نیوز، استارت اعتراض معلمین در سراسر کشور در سال جدید از ابتدای اردیبهشت ماه زده شد. معلمان در شهر‌های مختلف کشور برای بار دیگر دست به اعتراض زدند؛ اعتراضاتی که این بار با برخوردهای امنیتی بیشتری همراه بود.

رویداد۲۴  با فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت‌وگو کرده است. او خواسته‌های معلمان را به صورت مشروح بیان کرده است و در عین حال معتقد است دولت تمام درهای مذاکره با مطالبه‌گران را بسته است و صرفا راه برخورد امنیتی و بازداشت را در پیش گرفته است. متن گفت‌گو با کمیجانی را در ادامه بخوانید.

جان معلمان به لب رسیده که به خیابان می‌آیند

فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی می‌گوید: موضوع مطالبات فرهنگیان برای امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که وجود دارد و اقدام عملی موثر هم برای حل آن انجام نشده است و هر ازچندگاهی که معلمان جانشان به لب می‌رسد، به خیابان‌ها می‌آیند و شروع به اعتراض می‌کنند، کلی هزینه پرداخت می‌کنند به مطالبات آن‌ها هم توجه نمی‌شود.

وقتی راه مذاکره را می‌بندند، تنها راه باقیمانده اعتراض است

کمیجانی می‌گوید: وقتی مسئولان درهای مذاکره را می‌بندند، فقط یک راه برای اعتراض باقی می‌ماند آنهم اعتراض‌های خیابانی خودجوش که عده‌ای از معترضان از آن استفاده می‌کنند و متاسفانه برخورد‌های امنیتی شدیدی نیز با این افراد می‌شود.

برای تعداد زیادی از معلمان پرونده درست کرده‌اند

وی ادامه داد: اکنون جو امنیتی شده و برای تعداد کثیری از معلمان پرونده درست شده و این آسیب بزرگی است که متوجه معلمان شده است. معلمان مطالبه‌گر، خواسته‌هایی دارند که برای آن‌ها دست به اعتراض می‌زنند. بازداشت معلمان و پرونده‌سازی برای آن‌ها یکی از مشکلات مطالبه‌گران است که خواهان رفع و حل و فصل این امور هستیم.

به جای پاسخگویی، برخورد و تهدید می‌کنند

این فعال امور معلمان با بیان اینکه هیچ پاسخی تاکنون از سوی مسئولین به معلمان داده نشده است، تصریح کرد: به جای اینکه پاسخگوی مطالبات باشند و با آن‌ها مذاکره کنند، برخورد و تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که با بازداشت و امنیتی کردن فضا مشکلات معلمان حل نخواهد شد و فقط صورت مسئله پاک خواهد شد. عده‌ای هم فکر می‌کنند می‌توانند معلمان را بترسانند که دیگر دست به اعتراض نزنند. این در حالی است که معملمان جانشان به لب رسیده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش باید بازداشت شوند

او می‌گوید: معتقدم عاملان اصلی که معلمان را به خیابان‌ها می‌کشانند، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت آقای رئیسی هستند و اگر قراراست کسی بازداشت، دستگیر و زندانی شوند، باید این دو نفر بازداشت و زندانی شوند؛ چرا که اگر این افراد کارشان را به خوبی انجام می‌دادند و صدای معلمان را می‌شنیدند و راه مذاکره و‌ گفتگو را بر معلمان نمی‌بستند، کار به اعتراضات خیابانی کشیده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

3 نظر
  1. فرهنگی مظلوم

    نمردیم و یکی یه مطلب واقعی نوشت !!!!

  2. خلیل

    خداوند همه کارها درست میکنه خدا وند انشاله برای اسلام نگهتون داره ناراحت نباش فرهنگی مظلوم

  3. آموزگار

    احسن‌حرف‌درست‌راآقای‌
    کمیجانی‌زد‌دونفر‌که‌باعث‌
    این‌همه‌مشکلات‌برای‌تجمع‌
    معلمان‌شدند‌شخص‌وزیر‌و
    رییس‌سازمان‌برنامه‌وبودجه‌
    هستند‌‌که‌باید‌بازداشت‌شوند
    درصورت‌ادامه‌کار‌این‌دونفر‌در
    کابینه‌‌آقای‌رییسی‌درانتخابات‌
    بعدی‌متوجه‌ریزش‌رای زیادی‌
    ازسوی‌جامعه‌فرهنگیان‌خواهد‌
    شد‌امید‌است‌آقای‌رییسی‌اشتباه
    خودرا‌باتغییر‌‌وبرکناری‌این‌دو
    چهره‌‌به‌علت‌آلرژی‌‌شدید‌
    فرهنگیان‌ به‌این‌دونفر‌اعتماد‌
    فرهنگیان‌راجلب‌نماید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.