چقدر طول می‌کشد تا علائم آبله میمون بروز کند؟

موارد اخیر ابتلا به آبله میمون نگرانی‌هایی را در مورد این ویروس ایجاد کرده اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که هنوز دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، رئیس فنی سازمان بهداشت جهانی روزاموند لوئیس، اظهار کرد: هنوز زود است که بگوییم آیا شیوع اخیر می‌تواند منجر به یک بیماری همه‌گیر شود. وی معتقد است چنین احتمالی وجود ندارد. یکی از دلایل او این است که ویروس آبله میمون یک ویروس DNA است و نتایج تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که این نوع ویروس‌ها به آسانی ویروس‌های RNA مانند کووید ۱۹پخش نمی‌شود. لوئیس افزود: جهان روشی برای کمک به جلوگیری از شیوع بیماری دارد. برای انجام این کار سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند بهداشت خوب و رابطه جنسی ایمن را رعایت کنید.

به نقل از بهداشت‌نیوز، کسانی که معتقدند به این ویروس مبتلا شده‌اند باید تا زمانی که زخم‌ها پوسته پوسته شده و از بین برود، ایزوله شوند و کسانی که با فرد آلوده در تماس بوده‌اند، باید علائم را به مدت ۲۱ روز تحت نظر داشته باشند. در ضمن نباید خون، بافت، سلول، اندام یا شیر مادر اهدا کنند.

ممکن است مدتی طول بکشد تا علائم آبله میمون ظاهر شود. دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در تنسی ایالات متحده، می‌گوید: این ویروس دوره نهفتگی بسیار طولانی دارد و زمانی که وارد بدن شود، ابتدا اندام‌های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC) ممکن است یک تا ۲ هفته طول بکشد تا علائم پس از آلوده شدن فرد ظاهر شود. هنگامی که علائم شروع بروز می‌کنند، به احتمال زیاد شامل تب، بدن درد، سردرد و خستگی هستند.

شافنر گفت: در حالی که بدن با این علائم مبارزه می‌کند، علائم دیگری مانند غدد لنفاوی متورم ظاهر می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اشاره می‌کند غدد لنفاوی متورم یکی از علائم متمایز آبله میمون است و خاطرنشان می‌کند که ویروس آبله این واکنش خاص را ایجاد نمی‌کند.

بثورات پوستی اغلب روی دست‌ها، صورت، پاها، دهان یا اندام تناسلی ظاهر می‌شوند. بثورات قبل از تبدیل شدن به زخم دلمه‌ای از چهار مرحله(ماکولا، پاپولار، تاولی، پوسچولار) عبور می‌کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری بیان کرد این مراحل می‌تواند بین ۲ تا سه هفته طول بکشد و سلامت فرد تعیین می‌کند که آبله میمون چقدر شدید شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.