زلزله کیش را تعطیل کرد؛ ۳۰ مصدوم و یک کشته در پایان زلزله!

زمین لرزه پنج و شش دهم ریشتری صبح شنبه در جزیره کیش منجر به فوت پسری جوان و مصدوم شدن ۳۰ نفر شد.

به گزارش تازه‌نیوز،  زلزله کیش در عمق ۲۲ کیلومتری زمین و ۲۳کیلومتری بندر چارک، ۲۵کیلومتری جزیره کیش و ۵۵ کیلومتری جناح بستک رخ داد. دکتر مصطفی نادعلی‌نژاد، رئیس بیمارستان کیش در این باره گفت: صبح شنبه بر اثر زمین لرزه ، سی و یک نفر مصدوم در بیمارستان پذیرش شدند که نوزده نفر از آنها مرد و دوازده نفر زن بودند. چهار نفر از این افراد از ارتفاع سقوط کرده بودند و یک نفر از آنها نیز از طبقه سوم سقوط کرده بود که دچار ضربه مغزی، شکستگی دست راست و خونریزی شده و پس از عمل جراحی جان خود را از دست داد و بقیه مصدومان نیز به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

تعطیلی اداره‌ها، بانک‌ها و دانشگاه‌های جزیره کیش
به نقل از ایران، سعید پورزادی رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: در پی وقوع زلزله صبح روز شنبه ، اداره‌ها، بانک‌ها و دانشگاه‌های این جزیره بجز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان تعطیل شد. ستاد بحران به‌صورت ۱۰۰ درصدی در آمادگی قرار دارد و به مردم توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی در محیط‌های سربسته حضور نداشته باشند.

هشدار پلیس فتای کیش در خصوص شایعه سازان زلزله
سرگرد محسن بابایی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: پلیس با رصد اطلاعاتی فضای مجازی با شایعه پراکنان و شایعه‌سازان زلزله برخورد می‌کند و از مردم می‌خواهیم، اخبار مربوط به زلزله را از مراجع رسمی پیگیری کنند. وی افزود: پس از وقوع زلزله در جزیره کیش افرادی در فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی، اقدام به نشر محتوای آسیب‌زای روانی می‌کنند که توصیه می‌کنیم از این اقدام دست بردارند و پلیس با منتشرکنندگان خبرهای کذب و کسانی که با انتشار تصاویر و اخبار جعلی، علاوه‌ بر تشویش اذهان عمومی موجب دامن زدن به شایعات می‌شوند، برخورد قانونی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.