از معدنچیان گرفتار زیر آوار هنوز خبری نیست +عکس و جزئیات

ریزش معدنی در کرمان ۲نفر از معدنچیان را با سرنوشت نامعلومی مواجه کرده و با وجود ادامه عملیات جست‌وجو، هنوز نشانی از آنها پیدا نشده است.

به گزارش تازه‌نیوز، عصر روز پنجشنبه دیواره کوه معدن روباز کرومیت چیل‌آباد واقع در شهرستان ارزوئیه استان کرمان هنگام برداشت دچار ریزش شد. وسعت این حادثه به حدی بود که ۳نفر از معدنچیان زیر انبوهی از سنگ و خاک گرفتار شدند و از همان زمان تلاش‌ها برای یافتن آنها آغاز شد. هرچند امدادگران هلال احمر توانستند یکی از حادثه دیدگان را که مصدوم شده بود از زیر آوار بیرون بکشند اما ۲نفر دیگر همچنان مدفون بودند.

به نقل از همشهری، رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر استان کرمان در این‌باره به همشهری گفت: برای جست‌وجو و امدادرسانی، علاوه بر امکانات هلال‌احمر از ۳دستگاه بیل مکانیکی سنگین متعلق به یک شرکت صنعتی نیز به محل اعزام شد اما ریزش کوه موجب کند شدن عملیات آواربرداری و جست‌وجو شد.
او ادامه داد: سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر از یک سو و ریزش سنگ از سوی دیگر کار عملیات نیروهای امدادی را سخت و پرمخاطره کرده است با این حال ۲۷نفر از نیروهای امداد و نجات شامل ۶تیم امداد و نجات، ۳تیم جست‌و‌جو در آوار، یک تیم آنست(سگ‌های زنده‌یاب)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم پشتیبان در محل حادثه حضور دارند و مسئولان شهرستان نیز به همراه همه ظرفیت‌هایشان برای امدادرسانی بسیج شده‌اند.
فلاح در ادامه گفت: عصر جمعه در شرایطی که عملیات جست‌وجو ادامه داشت، بارش باران موجب جاری شدن سیل در منطقه شد و کار را برای ساعتی متوقف کرد اما این عملیات تا پیدا شدن و تعیین تکلیف ۲کارگر معدن ادامه خواهد یافت.

ریزش معدن روباز کرومیت چیل‌آباد

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.