کشف بزرگ‌ترین محموله هروئین در آلمان؛ پای یک جوان ایرانی درمیان است!

به‌دنبال کشف ۷۰۰کیلوگرم هروئین در آلمان که بزرگ‌ترین محموله کشف شده در تاریخ این کشور به شمار می‌رود، یک قاچاقچی ایرانی در هلند در ارتباط با این پرونده دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در اواخر ماه گذشته میلادی، مأموران پلیس آلمان در جریان عملیاتی بزرگ و پیچیده موفق شدند ۷۰۰کیلو هروئین را که در یک کانتینر جاسازی شده بود از یک کشتی که در بندر هامبورگ پهلو گرفته بود کشف کنند. به‌دنبال کشف این محموله که بزرگ‌ترین محموله هروئین در تاریخ آلمان به شمار می‌رود، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان که از اعضای یک باند بزرگ بین‌المللی بودند آغاز شد.

به نقل از همشهری، دادستان‌ شهر درسدن آلمان روز جمعه در بیانه‌ای اعلام کرد که پس از کشف این محموله بزرگ، پنجشنبه شب گذشته چندین عملیات در ۱۰نقطه در درسدن، هامبورگ و هلند انجام شد و در جریان آن مأموران موفق شدند ۴نفر را در ارتباط با این محموله دستگیر کنند. بر این اساس یک ایرانی ۳۵ساله و یک مرد ترک تبار در هلند، یک مرد صربستانی ۴۰ساله در اسپانیا و یک مرد آلمانی ۵۳ساله در درسدن آلمان دستگیر شدند.

دادستان اعلام کرده که مرد آلمانی یک شرکت حمل‌ونقل داشته و قرار بوده که پس از انتقال محموله به آلمان، وی از طریق شرکت خود این محموله را در دیگر کشورهای اروپایی توزیع کند. با دستگیری این افراد، فرد آلمانی بازداشت شده روز گذشته به دادگاه منتقل شد و دادستان به‌دنبال استرداد ۳نفری است که در خارج از آلمان دستگیر شده‌اند. با دستگیری این افراد تجهیزات و خودروهای زیادی در رابطه با این باند کشف شده و بررسی‌ها درباره این پرونده ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.