تردز همچنان می‌تواند رقیب توئیتر باشد؟

یک پژوهشگر رسانه‌ معتقد است تردز همچنان می‌تواند به عنوان اولین رقیب توییتر باقی بماند.

به گزارش تازه‌نیوز، محمد رهبری پژوهشگر رسانه راجع به شبکه اجتماعی تردز و رقابت آن با توییتر و همچنین دلایل عدم استقبال از پلتفرم‌های بومی گفت: استقبالی که روزهای اول از تردز شد یک استقبال طبیعی نبود و دلیل آن استقبال هم اتصال تردز به اینستاگرام بود.

به نقل از شفقنا، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی محمد رهبری را می‌خوانید:

  • در حال حاضر فعالیت در این شبکه فروکش کرده  که دلیلش به طبیعی نبودن روال و فرایند عضویت در این شبکه برمی‌گردد. در واقع موج اول در تردز که با استقبال بسیار گسترده روبرو شد، فروکش کردن ناگهانی را هم به دنبال داشت.
  • تردز همچنان می تواند رقیب توییتر باشد و ممکن است بسته به اقداماتی که انجام می دهد و تغییر و تحولاتی که شاید در توئیتر رخ دهد، با یک شیب آرام استقبال گسترده به آن، از سوی کاربران برگردد.
  • اینکه شبکه‌های اجتماعی از انحصار خارج شوند، به نفع کاربران است. چرا که خود رقابت مزایایی زیادی دارد و وقتی دو پلتفرم در حال رقابت با یکدیگر باشند سعی در ارائه خدمات بهتری برای مخاطب خواهند داشت
  • مشکل شبکه های اجتماعی و پلتفرم‌های بومی فنی و تکنیکال نیست، مساله اصلی آن بی اعتمادی عمیق مردم به آنها است
  • اگر بخواهیم یک اپلیکیشن موفق در کشور داشته باشیم که متخصصان خودمان توسعه داده باشند باید دو اتفاق بیافتد، یکی اینکه به بخش خصوصی آزادی عمل داده شود و دیگری وجود یک اینترنت مناسب بدون اختلال و محدودیت است. همچنین باید مداخله دولتی‌ها به حداقل برسد
  • در این شرایط پس از چندین سال شاید بتوان شاهد اعتماد دوباره مخاطب بود. اما اگر این آزادی عمل داده نشود همچنان شاهد رکود پلتفرم های بومی و استقبال نکردن کاربران خواهیم بود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.