چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی از پذیرش آتش‌بس خودداری می‌کنند؟

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: نیروهای مقاومت با تداوم حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه هدف‌شان این است که آمریکا متوجه شود ادامه جنگ و بمباران غزه و گسترش آن، می‌تواند ضربه جدی به منافع آمریکا بزند، بنابراین مقاومت به دنبال این است تا آمریکا مسیر جنگ‌طلبی و حمایت از اسرائیل را کنار بگذارد.

به گزارش تازه‌نیوز، مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تاکید کردند که باید بمباران غزه فوراً قطع شود و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود.

به نقل از ایسنا، ایشان همچنین ابراز داشتند: الان رژیم صهیونیستی دچار حیرت است، دچار ناچاری است، نمی‌داند چه کار باید بکند و هر کاری که می‌کند، از روی اضطرار است، یعنی نمی‌فهمد چه کار باید بکند. اگر کمک آمریکا نبود و نباشد، قطعاً در ظرف چند روز فلج خواهد شد رژیم صهیونیستی.
یکی از کارهای مهمی که طوفان الاقصی انجام داد این است، یک درس بزرگی است این. طوفان الاقصی نشان داد که چگونه یک گروه اندک ــ‌ اینها در مقابل آنها کمند دیگر تعدادشان کمتر است ــ با تدارکات و امکانات بسیار کم اما با ایمان و عزم راسخ میتواند محصول سالها تلاش جنایتکارانه‌ی دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد.

«محمد صادق کوشکی»  در تحلیل خود از این که رژیم صهیونیستی جنایت‌های خود در غزه را با حمایت آمریکا انجام می‌دهد، گفت: مهم‌ترین حرکتی که برای وادارسازی آمریکا به ترک حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفت، حمله به محل‌های استقرار نظامیان و اشغال‌گران آمریکا در عراق و سوریه است.
وی تصریح کرد: در واقع نیروهای مقاومت با تداوم حملات خود به این پایگاه‌ها هدف‌شان این است که آمریکا متوجه شود ادامه جنگ و بمباران غزه و گسترش آن، می‌تواند ضربه جدی به منافع آمریکا بزند، بنابراین مقاومت به دنبال این است تا آمریکا مسیر جنگ‌طلبی و حمایت از اسرائیل را کنار بگذارد.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اگر آمریکا آتش‌بس را بپذیرد، اسرائیل نمی‌تواند بمباران‌ها را ادامه دهد، لذا هدف مجموعه مقاومت، فشار به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس است.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: نوع ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی وارد شد، موجب گردید جدی‌تر در معرض سقوط قرار گیرد، در صورتی هم که آتش‌بس برقرار شود مشکلات داخلی اسرائیل کشنده و مرگبار خواهد بود و سقوط رژیم تسریع می‌شود.

 

کوشکی با تاکید بر این که اولویت گروه‌های مقاومت وادار کردن آمریکا و اسرائیل به پذیرش آتش‌بس است، گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد جبهه مقاومت برنده جنگ خواهد بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی نخواهند داشت، نه توانسته‌اند حماس را نابود کنند و نه ضربه‌ای به ساختار مقاومت بزنند، به همین دلیل از پذیرش آتش‌بس ابا داشته و خودداری می کنند.

وی همچنین بیان کرد: از سوی دیگر اگر به همین شرایط ادامه دادند و آتش‌بس را نپذیرند با تهاجم گسترده مقاومت مواجه می‌شوند که طبیعتا به نفع هیچ کسی نیست.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز جمعه خود خاطرنشان کرد: این آمریکاست که جنگ در غزه را مدیریت می‌کند و این آمریکاست که باید بهای تجاوزش را بپردازد.

وی  عنوان داشت: وظیفه هر فرد آزاده و شریف در این دنیا این است که حقیقت‌ها را در نبرد افکار عمومی بیان کند؛ نبردی که دشمن با دروغ، تحریف و گمراه‌سازی وارد آن شده است. نبرد طوفان الاقصی یک نبرد انسانی در مقابل وحشی‌گری و ددمنشی ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل است.

نصرالله افزود: هر کس که امروز سکوت می‌کند، اگر انسان باشد باید به انسانیت خود نگاهی بیندازد و اگر دینی داشته باشد باید درمورد دین خود بازنگری کند و اگر شرافت داشته باشد، باید در شرافت خود بازنگری  کند.

کوشکی در این ارتباط اظهار داشت: هیچ سازمان بین‌المللی نیست که واسطه دخالت مستقیم آمریکا در پشتیبانی از رژیم صهیونیستی شود در واقع به طور مستقیم به آمریکا فشار آورد، در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش بس وتو شد چه رسد به محکومیت این جنایت‌ها.

همچنین سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد؛ مساله فلسطین و آنچه که در فلسطین رخ می‌دهد، به دست فراموشی سپرده شده بود و در پایین ترین درجه از توجه جهانیان قرار داشت و در مقابل، سیاست دشمن گستاخانه‌تر شده بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: باید رخدادی صورت می‌گرفت تا مساله فلسطین اشغالی را به عنوان نخستین مساله در جهان مطرح می‌کند و بدین ترتیب عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد.

 

این کارشناس مسائل منطقه در این ارتباط اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی سنگین‌ترین ضربه‌ای بود که به رژیم صهیونیستی در طول تاریخ خودش وارد شد و از این رو خسارت‌ها و پیامدهای آن باعث شده تا توجه جامعه جهانی به مساله فلسطین معطوف شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.