تولید اولین خودروی برقی و هوشمند در ایران آغاز شد +تصاویر

شرکت خودرو برقی نوین ماهان که با نام تجاری نبکا فعالیت خود را انجام می دهد، به تازگی تولید رسمی اولین خودروی برقی و هوشمند را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز کرده است. ET5 اولین خودروی برقی و هوشمند در بازار ایران است که تولید انبوه را تجربه می کند.

به گزارش تازه‌نیوز، مدیران ارشد شرکت نبکا می گوید که در زمستان ۱۴۰۲ اولین سری ET5 با پلاک ملی به دست مشتریان خواهد رسید و تردد رسمی این خودرو در جاده های کشور آغاز می شود. قیمت اسکای ول ET5 در اولین شرایط فروش این محصول برقی، دو میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اعلام شده است.

به نقل از آخرین‌خودرو، این کراس اوور به یک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است. ET5 توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. ظرفیت باتری های این خودرو ۷۲ کیلووات ساعتی است که با شارژ کامل آن می توان مسافت ۵۲۰ کیلومتر را پیمود. با شارژر های سریع می توان ظرفیت باتری ها را طی کمتر از ۴۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند. البته با شارژر دیواری خانگی شارژ کامل تقریبا ۹ ساعت زمان می برد. همچنین شارژ های پرتابل ۳.۵ کیلوواتی هم در ۲۰ ساعت پک باتری را پر می کنند.

نخستین خودرو برقی و هوشمند بازار ایران به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف عقب، خسته گیر زانوی راننده، ماساژور صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، نور بالای اتوماتیک، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم تلفن همراه و تنظیم حالت رانندگی مجهز است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.