مرور رده

مجله تازه

برای کاهش وزن آب گرم بنوشید!

آب داغ را اغلب زمانی که سرفه به ما دست می‌دهد یا خارش گلو داریم، می‌نوشیم، اما آیا آب گرم یا ولرم خاصیتی برای سلامتی نیز دارد؟ به نظر آب داغ می‌تواند در تناسب اندام تاثیر زیادی داشته باشد. پس وقت آن است که آب معمولی را با آب گرم جایگزین…

شله زرد در جمع بهترین وعده‌های افطار دنیا

رسم است که ما ایرانی‌ها درماه رمضان برای وعده افطار مهمان دعوت کنیم و افطاری بدهیم. معمولا هم چند نوع خوراکی هست که در این وعده غذایی تهیه می‌شود، یکی از این خوراکی‌ها، شله زرد است که هم به‌عنوان دسر و هم به‌عنوان غذا می‌خورند.

یک خبر باورنکردنی از هستی؛ منشا حیات پیدا شد

یک مولکول یخی می‌تواند به راحتی وارد یک دنباله‌دار یا سیارک در حال شکل‌گیری شود، مسافت‌های طولانی را طی کند و سپس با سیارات برخورد کند و احتمالاً عناصرهای سازنده حیات را به مکانی برساند که بتوانند در آن شکوفا شوند.

به این ۷ دلیل، اجازه دهید موهایتان سفید شوند!

رنگ کردن مداوم موهایتان اگرچه موجب مخفی کردن تارهای سفید می شود، اما معایبی نیز به همراه دارد که اگر از آنها مطلع شوید، احتمالا موهای خاکستری و طبیعی خود را بیش از قبل دوست خواهید داشت و وقت بعدی آرایشگاهتان را لغو خواهید کرد.

هنگام سحر از خوردن این غذها پرهیز کنید!

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی سبب ایجاد تشنگی می شود و به روزه داران توصیه می شود در زمان سحر از خوردن آنها پرهیز کنند.

پیش‌بینی آلزایمر با یک مچ‌بند!

پژوهشگران «دانشگاه جانز هاپکینز» در یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که می‌توان آلزایمر را با یک مچ‌بند تشخیص داد.

کدام غذاها مناسب افطار و سحر است؟

ماه مبارک رمضان علاوه بر فواید معنوی و روحانی و جسمانی، فواید غذایی نیز به همراه دارد و در صورت رعایت موارد تغذیه‌ای در این ماه مبارک می‌توان به ارتقا سلامت عمومی در پایان این ماه نیز امیدوار یود.

سلامت روده چه ربطی به سلامت روانی دارد؟/ این مطلب را حتما بخوانید

استرس می‌تواند بر میکروبیوم روده تأثیر منفی بگذارد و تعادل باکتری‌های مفید و مضر را مختل کند. این به نوبه خود می‌تواند بر عملکرد روده تأثیر بگذارد و تنش‌های روانی ناشی از استرس را تشدید کند. با اصلاح رژیم غذایی و کاهش عوامل استرس‌زا می‌توان…

پیش‌ بینی خطر ابتلا به بیماری قلبی با پوست

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های ایالات‌متحده (CDC)، ۴۷ درصد از مردم آمریکا دارای یک یا چند مورد از این عوامل خطر هستند. سایر عوامل خطر مصرف بیش از حد الکل، داشتن سبک زندگی بی‌تحرک و مصرف غذاهای سرشار از چربی‌های ناسالم…

از این اشتباهات رایج در خانه تکانی دوری کنید

در روند خانه تکانی و تمیز کردن گوشه و کنار اتاق ها، برای پیشگیری از دوباره کاری باید از برخی اشتباهات رایج دست بکشید. به طور مثال، برخلاف تصور عموم، پاک کردن شیشه پنجره ها زیر نور خورشید به هیچ عنوان کار درستی نیست.

این مرد ۸۰ ساله ۶۰ سال است که نخوابیده! +عکس

تا به حال چند بار پیش آمده به خاطر کار یا درس مجبور به شب بیداری شده باشید؟ همه ی ما می دانیم که داشتن یک خواب خوب شبانه تا چه حد دشوار است، به ویژه زمانی که مجبور باشیم صبح زود برای انجام کارهای روزانه ی خود از خواب بیدار شویم.

هشدار جدی جراح برجسته چشم نسبت به اپیدمی قریب الوقوع نابینایی در کودکان نسل Z

جهان در حال حاضر با افزایش روزافزون بروز نزدیک‌بینی در افراد مواجه است و ارقام به سطح اپیدمی رسیده است. دکتر یرن یورگنسن، جراح چشم که معروفیت جهانی دارد هشدار داده که وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.

نوشابه باعث نقرس می‌شود!

مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند بالا می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و نقرس شود.

فرضیه‌ای درباره علت آلزایمر

در حالی که سال‌ها است پزشکان برای درمان آلزایمر در جست‌وجوی راهی بوده‌اند تا جلوی تجمع پروتئین‌های «بتا آمیلویید» در مغز را بگیرند، گروهی از متخصصان «موسسه مغز کرمبیل» کانادا معتقدند آلزایمر در اصل بیماری مغزی نیست بلکه اختلال سیستم ایمنی…

درصد زیادی از مردم دچار اختلالات ستون فقرات هستند

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی گفت: فیزیوتراپی به تجهیزات وابسته است و در تجهیزات مربوط به فیزیوتراپی افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان عدد مارکتینگ تجهیزات فیزیوتراپی است و بحث دانش و پژوهش فیزیوتراپی در تجهیزات نیز حائز اهمیت است.

چرا دائم وسایل خود را گم می‌کنیم؟

تکرار در گم کردن وسایل شخصی یا جا گذاشتن آنها معمولا علت ژنتیک ندارد، مگر این که بگوییم این رفتار ناشی از بیش‌فعالیِ فرد است.

چرا لب‌ها در دوران بارداری شدیدا خشک می‌شوند؟

بدن خانم‌ها در دوران بارداری با تغییرات مختلفی مواجه می‌شود. بیشتر افراد معمولا چنین تغییراتی را محدود به علائمی مثل حالت تهوع، خستگی، نوسانات خلقی و تکرر ادرار می‌دانند و پیامدهای بارداری بر پوست را نادیده می‌گیرند.
بارگذاری مطالب بیشتر