ترفندهای خانگی برای پوشاندن موهای خاکستری

شما می‌توانید به لطف رنگ‌های طبیعی و گیاهی، موهای خاکستری و سفید خود را بدون آسیب رساندن به فیبر یا ساقه موهایتان بپوشانید.

به گزارش تازه‌نیوز، زمان و سال‌هایی که سپری می‌شوند، جوانی ما هستند که ما را به پایان آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌کنند. چین و چروک‌‌ها روی صورت جا خوش می‌کنند و موها خاکستری یا سفید می‌شوند. با افزایش سن، سلول‌های تولیدکننده ملانین پیر می‌شوند و می‌میرند چون عمر محدودی دارند. سپس موها دیگر رنگدانه ندارند و قبل از اینکه کاملاً سفید شوند خاکستری به نظر می‌رسند. بنابراین توصیه ما به شما این است که قبل از آن‌که دیر شود، موهای خاکستری خود را به‌طور طبیعی و بدون آسیب رساندن به ریشه و ساقه، پنهان و رنگ‌آمیزی کنید.

۱. حنا و پودر آملا

پودر آملا، پودری است که منشا آن کشور هند است. این پودر، به‌عنوان رنگ‌آمیزی گیاهی و مراقبت از مو استفاده می‌شود، ریزش موها را کند می‌کند و منجر به رشد مجدد آن‌‌ها می‌شود. خواص آنتی اکسیدانی آن از خاکستری شدن موهایی که مستعد سفید شدن هستند، جلوگیری می‌کند. پودر آملا موها را تیره می‌کند بنابراین موهای خاکستری را می‌پوشاند. استفاده از این پودر در رنگ‌ها باعث تقویت رنگ مو می‌شود چون چسبندگی پودرهای رنگی به مو را تسهیل می‌کند. به همین دلیل است که اغلب با حنا مرتبط است و با این پودر کارایی بالایی دارد. رنگ طبیعی حنا برای موهای تیره، شاه بلوطی، قهوه‌ای، کاراملی یا جوگندمی مناسب است و به این موها یک رنگ قرمز ماهاگونی می‌دهد.از حنای طبیعی برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود. حنا، درخشندگی و ضخامت موها را تضمین می‌کند و برای کسانی ‌که رنگ‌های گرم را می‌پسندند، بسیار محبوب است.

برای رنگ‌آمیزی با حنا و پودر آملا، به مواد زیر نیاز داریم:

یک فنجان حنای تازه
۳ قاشق چایخوری پودر آملا
۱ قاشق چایخوری قهوه آسیاب‌شده
آب گرم
دستکش
مواد را در ظرفی با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست و منسجم به دست آید. اگر مخلوط بدست آمده، غلیظ شد، می‌توانید چند قطره آب اضافه کنید.دستکش های خود را بپوشید و از یک برس برای مالیدن خمیر روی موهای خود استفاده کنید و مطمئن شوید که ریشه موهای خاکستری حتماً به این خمیر آغشته شود. بگذارید ۱ ساعت استراحت کند. سپس موهای خود را ترجیحا‍ً با یک شامپوی ملایم بدون سولفات آبکشی کنید.این رنگ طبیعی را می توانید ماهی یک بار تجدید کنید.

۲. قهوه

قهوه، برای ایجاد هایلایت‌های قهوه‌ای در موهای شما و پوشاندن تارهای خاکستری مفید است، به خصوص اگر موهای شما قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای تیره باشد. برای این منظور، سه فنجان قهوه آماده کنید و بگذارید خنک شوند. پس از شستن موها با شامپوی معمولی، قهوه را روی موهای مرطوب خود بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. سپس موهای خود را فشار دهید و در یک حوله بپیچید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس موهای خود را با آب تمیز بشویید.این ترفند را تا دو بار در هفته اعمال کنید، زیرا استفاده منظم از قهوه به شما امکان می‌دهد تا موهای خاکستری خود را به بهترین شکل ممکن پنهان سازید.

۳. آب مریم‌گلی

مریم‌گلی به لطف رنگدانه‌های طبیعی خود، این قابلیت را دارد که به‌طور طبیعی موهای خاکستری را بپوشاند. برای این کار کافی است یک مشت برگ مریم‌گلی را به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش دم کنید و بگذارید مخلوط خنک شود. دم کرده را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۲ ساعت استراحت کند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. می‌توانید این دمنوش را یک بار در هفته بر روی موهای خود استفاده نمایید.

۴. چای سیاه

از چای سیاه به عنوان مایع آبکشی موها استفاده کنید تا به‌طور طبیعی موهای خاکستری خود را تیره نمایید. برای این منظور، چند کیسه چای سیاه را در ۱ لیتر آب دم کرده و اجازه دهید برای چند دقیقه خنک شود. بعد از شامپوی همیشگی خود، از این دم کرده به عنوان آب شستشو استفاده کنید. چای سیاه علاوه بر تیره کردن موها و پوشاندن تارهای خاکستری به احیای موهای کدر کمک می‌کند و به آنها درخشندگی می بخشد.

۵. مریم‌گلی و رزماری

یک مشت برگ مریم‌گلی را در ۲ فنجان آب جوش دم کنید. بگذارید دم کرده خنک شود، سپس ۳ تا ۵ قطره اسانس رزماری اضافه کنید. موهای خود را با این محلول مرطوب کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. این دم کرده را ۲ تا ۳ بار در هفته روی موهای خود بمالید.اسانس رزماری به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی خود باعث رشد مو می‌شود و ظهور موهای خاکستری را محدود می‌کند.در پایان، اگرچه شکل‌گیری موهای خاکستری بخشی از روند زندگی محسوب می‌شود و به هر حال پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر است، اما فراموش نکنید که شما می‌توانید با دستور‌العمل‌های طبیعی این موها را بپوشانید و همچنین ظهور آن‌ها را به تعویق بیاندازید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.