علائم بیماری کلامدیا را بشناسید

عفونت با باکتری کلامیدیا یکی از شایع‌ترین بیماری های مقاربتی است.

به گزارش تازه‌نیوز، این عفونت بخاطر نداشتن هیچ علائمی به راحتی گسترش می‌یابد و این موضوع به این معناست که کلامیدیا می‌تواند بدون اینکه کسی متوجه شود به شرکای جنسی انتقال یابد.در حقیقت، نزدیک به %75 عفونت‌ها در زنان و %50 در مردان بدون علائم است و اگر کلامیدیا تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض جدی شود.

علائم کلامیدیا در زنان
● ترشحات غیرطبیعی واژن که ممکن است بودار باشد
● خونریزی در فواصل بین قاعدگی
● قاعدگی پر درد
● درد شکمی همراه با تب
● درد در هنگام رابطه جنسی
● خارش یا سوزش در داخل یا اطراف واژن
● درد هنگام ادرار

دلایل کلامیدیا
کلامیدیا تراکوماتیس نوعی باکتری است که باعث بیماری کلامیدیا می‌شود و اغلب اوقات از طریق رابطه جنسی بدون وسائل محافظتی گسترش می‌یابد. زنان باردار می‌توانند کلامیدیا را در طول باروری به جنین متولد نشده ی خود منقل کنند.

تشخیص کلامیدیا 
دکتر می‌تواند چند تست متفاوت را برای تشخیص کلامیدیا استفاده کند. آن‌ها احتمالا از یک سواب برای نمونه برداری از مجرای ادرار در مردان یا از دهانه رحم در زنان استفاده می‌کنند و این نمونه برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه می‌رود. همچنین ممکن است نمونه ادرار را برای وجود باکتری بررسی کنند.

کلامیدیا چگونه درمان می‌شود؟ 

اگر فردی مبتلا به عفونت کلامیدیا باشد، بسیارمهم است که نه تنها تحت درمان قرار بگیرد بلکه مطمئن شود شریک زندگی خود نیز درمان می‌شود. درمان کلامیدیا بسیار ایمن، موثر و راحت است. یک دوز واحد آزیترومایسین یا یک دوره یک هفته‌ای داکسی سایکلین می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.  این احتمال وجود دارد که فرد بار دیگر به کلامیدیا گرفتار شود. در حقیقت، درصد ابتلا به عفونت دوباره بسیار بالا است.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.