وی به پایین بودن قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: قدرت خرید تابعی از درآمدهای شغلی و غیر شغلی، یارانه، تسهیلات و کارت‌های اعتباری است.

وزیر صمت ادامه داد: در زمینه تسهیلات و کارت‌های اعتباری پروژه‌ای را در مراحل آغازین کار داریم که بر اساس آن در نظر داریم تا به قشری وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

فاطمی امین یادآور شد: در نخستین گام پس از شروع به کار در مهرماه سال گذشته در این وزارتخانه، بر اصلاح ساختارها و ساز و کارها و حل ریشه‌ای مسائل تمرکز کردیم.

باید لوکوموتیو صادرات را مهیا می‌کردیم

وی اضافه کرد: به طور نمونه تمرکز بر موضوع صادرات در سال گذشته نتیجه داد و در بازاری همچون آفریقا رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ثبت رسید.

وزیر صمت گفت: تحلیل ما در این زمینه این بود که با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، اگر تولید را گسترش دهیم؛ اما کسی توان خرید نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت، بنابراین بر صادرات تمرکز شد.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: باید لوکوموتیو صادرات را مهیا می‌کردیم تا تولید به حرکت بیفتد و در نتیجه اشتغال و درآمد مردم افزایش یافته و بازار رونق یابد که در بخش صادرات با رشد ۱۳ درصدی جواب گرفتیم.

وی گفت: امروز در مناطقی همچون رباط کریم، سیرجان، زرندیه، ساوه، شهرک محمودیه قم و غیره مشکل کمبود نیروی کار داریم.