ناگفته‌های حیرت‌آور از ویروس کرونای دلتا؛ ناقل هستید حتی اگر واکسن زده باشید!

مدارک داخلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا که روزنامه «واشنگتن پست» نسخه‌ای از آن را به دست آورده است، نشان می‌دهد که گونه «دلتا» ویروس کرونا به سرعت آبله مرغان منتقل می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، این سند نشان می‌دهد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در پی تغییر رویکرد خود در رابطه با اطلاع‌رسانی عمومی و تأکید بیشتر بر اهمیت واکسیناسیون به عنوان بهترین ابزار دفاعی در برابر این گونه به شدت مسری است.

این سند به ترکیبی از داده‌های منتشر نشده از تحقیقات اشاره می‌کند که نشان می‌دهد حجم ویروس در دهان و بینی افراد واکسینه شده‌ای که به گونه «دلتا» مبتلا شده‌اند با حجم ویروس در افراد واکسینه نشده مبتلا به «دلتا» تفاوتی نمی‌کند.

این به آن معنا است که افراد واکسینه شده قادر هستند به راحتی افراد واکسینه نشده ویروس نوع «دلتا» را منتقل کنند.

رابرت واچتر، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو که در «واشنگتن پست» نیز با او گفتگو شده است، در رشته توییتی یافته‌های تازه در مورد گونه «دلتا» را به اشتراک گذاشته است.

یکی از این یافته‌ها، مدت زمان عفونت با گونه دلتا است که او آن را ۱۸ روز تخمین زده است. این دوره، برای ویروس جهش نیافته، ۱۳ روز است. دکتر واچتر معتقد است این یافته می‌تواند رهنمودها در مورد مدت زمان قرنطینه را تغییر دهد و طولانی‌تر کند.

«واشنگتن پست» در گزارش خود نوشته است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا توصیه خود در رابطه با استفاده از ماسک در مکان‌های بسته را در پی مطالعه همین نتایج تغییر داد.

این نهاد چند روز پیش از افراد واکسینه شده، به ویژه در مناطقی که شیوع ویروس در آنها بالا است، خواست که بار دیگر در مکان‌های بسته ماسک بزنند.

راشل والنسکی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، روز گذشته در جلسه‌ای خصوصی توضیحاتی را با استناد به داده‌های به دست آمده به اعضای کنگره ارائه داد.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند واکسن در بیمارانی که سیستم ایمنی آسیب‌پذیر دارند و کسانی که در خانه‌های سالمندان هستند به اندازه کافی مؤثر نیست. از همین رو، احتمال نیاز به دز سوم در این افراد بیشتر است.

مدارک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا همچنان بر این موضوع صحه می‌گذارد که احتمال ابتلا به ویروس در افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند،‌ کمتر است.

در همین حال، سایروس شاپار، مدیر داده‌های کووید-۱۹ کاخ سفید، در توییتی از ۵۶۳ هزار واکسینه جدید در روز جمعه، ۳۰ ژوئیه، خبر داد که بالاترین میزان از اول ماه بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.