با روی کار آمدن رئیسی روند مثبت بورس ادامه پیدا می‌کند؟

بورس در شرایطی در آستانه ثبت هشتمین هفته صعودی قرار گرفته که پس از انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور در تمامی هفته‌ها بازدهی مثبت داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، در هفته گذشته شاخص کل بورس در مجموع ۸۹ هزار و ۵۵۶ واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز رشد ۶ هزار و ۵۱۸ واحدی را ثبت کرد. بدین ترتیب بورس هفتمین هفته صعودی را پشت سر گذاشت. آیا با شروع دولت ابراهیم رئیسی بازار بورس باز هم به رشد خود ادامه می‌دهد؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

تداوم بازدهی مثبت شاخص کل

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۳۰هزار و ۴۱۴ واحد رشد داشت و به رقم یک میلیون و ۴۰۶هزار واحد رسید. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۸۹هزار و ۵۵۶ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۶٫۸ درصد شود. شاخص کل به استثنای روز دوشنبه در باقی روزهای هفته صعود کرد. بازدهی هفته بورس نسبت به بازدهی مثبت ۰٫۴ درصدی هفته پیش رشد چشمگیری کرده است و ثبت هفتمین هفته صعودی متوالی نشان از تداوم روند رو به رشد بورس پایتخت دارد.

رشد شاخص هم‌ وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نزول کرد و در روزهای شنبه، یک‌شنبه چهارشنبه صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶هزار و ۵۱۸ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۴۰۳هزار و ۲۶۴ واحد رسید و بازدهی مثبت ۱٫۶ درصدی را ثبت کرد.

پیش‌بینی بورس در روزهای اول دولت رئیسی

به نقل از اقتصاد‌نیوز، پس از انتقال رسمی قدرت و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ابراهیم رئیسی، شاخص بورس در آستانه ثبت هشتمین هفته صعودی قرار دارد و در شرایطی به استقبال سومین هفته کاری مرداد ماه می‌رویم که در دومین هفته مرداد شاخص کل بورس تهران بیشترین بازدهی هفتگی سال جاری را ثبت کرد. بدین ترتیب در ۷ هفته اخیر روند بورس صعودی بوده است و شاخص کل توانست وارد کانال ۱٫۴میلیونی شود. در معاملات هفته گذشته روندهای درونی بازار علامت‌های مثبت و منفی متفاوتی داشت. در هفته اخیر شاخص‌های بازار صعود کردند اما در مجموع معاملات هفته ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود.

با این حال روندهای مثبت پررنگ‌تر بود. در این هفته نقدشوندگی بازار افزایش یافت و میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۱۹ درصدی به رقم ۶هزار و ۴۸۲میلیارد تومان رسید. علاوه بر آن میانگین روزانه ارزش صف‌های خرید پایانی بازار افزایش ۲۷ درصدی داشت و ۱۴۵میلیارد تومان بیش از هفته پیشین بود. ارزش صف‌های فروش نیز افت ۷ درصدی داشت و ۳۹میلیارد تومان کمتراز هفته قبل بود.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روند شاخص بورس صعودی بوده و در ۷ هفته کاری که از انتخابات می‌گذرد شاخص ۲۵۹هزار واحد رشد کرده و از کانال ۱٫۲میلیونی به کانال ۱٫۴میلیونی صعود کرده است. بنابراین با توجه به تداوم این روند در هفته اخیر به نظر می‌رسد شاخص به صعود ادامه دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.