قانونی که برای لیونل مسی عوض نشد برای زاکانی عوض شد!

در اسپانیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را از دست دادند تا حرمت «قانون» را نگه دارند، در ایران اما قانونی صریح و مطلوب را برداشتند تا زاکانی شهردار تهران شود.

به گزارش تازه نیوز، حواشی انتخاب شهردار جدید تهران همچنان ادامه دارد.

روزنامه گل امروز به مناسبت اخبار عجیب شورای شهر تهران در خصوص انتخاب شهردار جدید در یادداشتی نوشت: بعد از اخبار ضد و نقیض و کشمکش‌های فراوان، سرانجام علیرضا زاکانی به عنوان شهردار جدید تهران برگزیده شد. غیر از همه نقدها و نظرها، این وسط یک مشکل قانونی هم وجود داشت؛ این که مدرک تحصیلی علیرضا زاکانی پزشکی هسته‌ای است و مطابق قوانین موجود، تنها کسانی می‌توانند شهردار تهران شوند که مدرک تحصیلی مرتبط با مدیریت شهری داشته باشند. قانون‌گذار حتی رشته‌های قابل قبول را به دقت و یک به یک برشمرده است و طبیعتا پزشکی هسته‌ای بین آنها نیست. انتخاب زاکانی با وجود این نقص قانونی، بازتاب بسیار زیادی در فضای مجازی داشت و نهایتا اعضای شورای شهر را به واکنش وا داشت. فکر می‌کنید عکس‌العمل آنها چه بود؟ گفتند قانون غلط است، آن را عوض می‌کنیم!

حالا برویم به اسپانیا؛ به جایی که خبر خداحافظی لیونل مسی همه را شوکه کرده است. مسی اگر برترین بازیکن تاریخ نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست. او و بارسا علاقه داشتند با هم ادامه بدهند، اما قوانین لالیگا که شامل سقف پرداخت باشگاه به بازیکنان می‌شود، مانع از ادامه همکاری شد. سقف پرداخت بارسا پر شده و این باشگاه امکان عقد قرارداد جدید با لیونل مسی را ندارد. جدایی او علاوه بر بارسلونا، لالیگا را هم به شدت متضرر خواهد کرد، چرا که لیگ اسپانیا عملا بخش بزرگی از جذابیت‌هایش را از دست می‌دهد. با وجود همه اینها و به رغم غم و اندوهی که سراسر جهان را در بر گرفته، اسپانیایی‌ها حاضر نشدند قانون را به نفع مسی و بارسا تغییر بدهند. آنها یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را از دست دادند تا حرمت «قانون» را نگه دارند، در ایران اما قانونی صریح و مطلوب را برداشتند تا زاکانی شهردار تهران شود. تفاوت بین ما و آنها، همین‌قدر ساده و آشکار است. تعجبی ندارد که آنها آنجا هستند و ما اینجا!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.