درخواست مهم بازنشستگان: لایحه همسان‌سازی پیش از جلسات رای اعتماد تصویب شود

جمعی از بازنشستگان در نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی پیش از آغاز جلسات رای اعتماد شدند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایلنا، جمعی از بازنشستگان، در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس درباره تصویت لایحه همسان‌سازی، نوشتند:

باید دائمی شدن همسان‌سازی قبل از دادن رای اعتماد به وزرای کابینه تصویب شود. ما انتظار داریم نمایندگان مجلس ابتدا دائمی شدن همسان‌سازی را به تصویب برسانند و بعد سراغ سایر امور بروند. عدم تصویب لایحه دائمی شدن، موجب می‌شود که راه فرار برای‌ عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان و فرار از استمرار متناسب‌سازی باز شود؛ نمایندگان اگر واقعاً خواستار بهبود وضعیت معاش بازنشستگان هستند، باید ابتدا دائمی شدن همسان‌سازی را به تصویب برسانند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: نمایندگان از یکسو مدام اعلام می‌کنند، طرفدار بهبود معاش بازنشستگان و کارگران هستند از سوی دیگر در تصویب این لایحه به این بهانه که برای دولت بار مالی دارد، خودداری می‌کنند. پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و اجرای دقیق و بی‌کم و کاستِ همسان سازی، جزو الزامات برنامه ششم توسعه است و اکنون ۶ ماه بیشتر به پایان این برنامه نمانده هم باید متناسب‌سازی دائمی شود و هم بدهی دولت به سازمان پرداخت گردد.

این مطلب را هم بخوانید: هشدار درباره پرداخت حقوق بازنشستگان با تسهیلات بانکی/ افزایش تورم در کمین است!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.