چه واکسن‌هایی برای دانش‌آموزان تزریق می‌شود؟

‌اگر واکسن‏‌های پیشنهادی ما تایید شود و کارهای اداری هم به‌موقع انجام و ارز خرید واکسن‏‌ها هم تخصیص داده شود، در مهرماه واکسن‏‌ها وارد و تا نیمه آبان هم واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال انجام می‏‌شود.

به گزارش تازه نیوز، روزنامه جام جم نوشت: رکوردشکنی در حوزه واکسن ادامه دارد. دیروز با تزریق یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۶۷ دوز واکسن کرونا، رکورد تازه‌ای در تزریق روزانه واکسن به ثبت رسید. اما خبرهای خوب به واردات محموله‌های بزرگ واکسن و افزایش سرعت واکسیناسیون محدود نمی‌شود. در تازه‌ترین اتفاق‌، ‌رئیس جمعیت هلال‌احمر از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن برای گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال خبر داده است که واردات آن قفل مدارس را در دوران کرونا باز خواهد کرد.

محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال‏‌احمر، از قوت‌گرفتن احتمال واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن تک‌دوزی سوبرانا۲ و سینوفارم از کشورهای کوبا و چین گفت. به گفته او تمام اطلاعات برای واردات واکسن‏‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۱۸ سال آماده و تحویل سازمان غذا و دارو شده است و در صورت تایید این سازمان و صدور مجوز، با واردات یکی از این دو واکسن در مهرماه، واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال آغاز می‌شود؛ واکسیناسیونی که به احتمال زیاد تا نیمه آبان زمان خواهد برد اما بازگشایی مدارس را حتمی خواهد کرد.‌

*رئیس جمعیت هلا‏ل احمر به‌تازگی از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال گفته‌ است. این واکسن‌ها چه زمانی وارد می‌شود؟

ما اطلاعات مربوط به واردات واکسن افراد زیر ۱۸ سال را جمع‏‌آوری کرده‌، چند واکسن را انتخاب و اطلاعات آنها را به سازمان غذا و دارو داده‌ و منتظریم تا آنها اطلاعات ما را بررسی و مجوز واردات را صادر کنند. سازمان در حال بررسی است و در صورتی که واکسن‏‌ها را تایید کند، بلافاصله واردات را انجام می‏‌دهیم. برنامه این است که در صورت تاییدیه سازمان غذا و دارو در مهرماه، واکسن مناسب افراد زیر ۱۸ سال را به کشور وارد شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.