جدال بر سر اصلاح قوانین حق رأی در آمریکا

گروه رو به رشدی از جمهوری‌خواهان سنا و دموکرات‌های میانه‌رو در حال کار روی قانونی برای اصلاح قانون شمارش رأی در انتخابات هستند که ترامپ، رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا، به دنبال سوءاستفاده از آن برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از اعتمادآنلاین، در حالی که تلاش دموکرات‌های سنا برای تضمین قوانین حق رأی گسترده به بن‌بست نزدیک می‌شود، آنها با تصمیمی مواجه شده‌اند که امیدوار بودند از آن اجتناب کنند: آیا باید از تلاش‌های بسیار محدودتر و دوحزبی برای محافظت از روند شمارش آرا استقبال کنند یا به آنچه به نظر می‌رسد یک فشار محکوم به شکست برای محافظت از دسترسی به صندوق رأی است ادامه دهند؟

گروه رو به رشدی از جمهوری‌خواهان سنا و دموکرات‌های میانه‌رو در حال کار روی قانونی برای اصلاح قانون شمارش رأی در انتخابات، قانون قرن نوزدهمی، هستند که دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به دنبال سوءاستفاده از آن برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بود.

این تلاش در حال گسترش است تا اقدامات دیگری مانند ممنوعیت برکناری بدون دلیل مقامات انتخاباتی غیرحزبی و ایجاد مجازات‌های فدرال برای آزار و اذیت یا ارعاب مقامات انتخاباتی را با هدف جلوگیری از مداخله در اداره انتخابات شامل شود.

رهبران دموکرات این تلاش را یک تله- یا حداقل انحراف از موضوع اصلی سرکوب رأی‌دهندگان که قانون آنها قصد دارد به آن رسیدگی کند- به حساب می‌آورند.

آنها استدلال می‌کنند با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان موجی از محدودیت‌های رأی‌گیری را در ایالت‌های سراسر کشور وضع کرده‌اند که به منظور سلب حق رأی از رأی‌دهندگان دموکرات به‌ویژه رنگین‌پوستان است، اقدامات محدود در راستای مقابله با آن کافی نیست.

با این حال، حتی اگر بر سر لایحه‌ای که به نحوه رأی‌دهی می‌پردازد اجماعی صورت نپذیرد، موافقان می‌گویند احساسات فزاینده‌ای به نفع اطمینان از شمارش منصفانه آرا وجود دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.