خط و نشان جدید آمریکا و اسرائیل علیه ایران

یک روزنامه اسرائیلی از پیام روشن سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی خبر داده و تلویحا، به ایران هشدار داده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، ارتش آمریکا ددر روزهای باقی مانده از قدرت ترامپ، به اسرائیل روحیه می‌دهد. جروزالم پست در مقاله‌ای برای ایران خط و نشان کشید. 
این مقاله را شاهام اودی در روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشته است. 
او به دیدار دو هفته قبل مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، از اسرائیل اشاره کرده و نوشته این دیدار از چند جهت بی سابقه بود. چرا بایدعالی ترین مقام ارتش امریکا در یک سال سه بار از اسرائیل دیدن کند؟

این مقام ارتش آمریکا ضمن دیدار با همتای خود، وزیردفاع و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از واحد برگزیده ضربت چند جانبه نیز دیدن کرد.

منابع ارشد ارتش اسرائیل گفته اند موضوع اصلی گفتگو در این دیدارها تلاش ایران برای تقویت زیرساخت های تهاجمی خود در منطقه بود. و ارتش آمریکا و اسرائیل به دقت فعالیت های ایران و عوامل آن را در منطقه رصد می کنند.

این منابع گفتند امریکا و اسرائیل درسه زمینه فرصت های منطقه ای، چالش های مورد مواجهه دو ارتش و راه حل هایی برای تهدیدات منطقه هم نظر هستند. آنها همچنین گفتند مشارکت میان طرفین فراتر از ائتلاف راهبردی نظامی است.

مقام های حاضر در دیدار غیررسمی میلی می گویند او تعهد عمیق خود را به امنیت اسرائیل ابراز کرده است. این دیدار نشان داد نه فقط میلی بلکه همه ارتش امریکا در کنار اسرائیل قرار دارند! 

آنها می گویند این مشارکت بر اساس ارزش های مشترک استوار است و خود را در قالب توافقات راهبردی و تاکتیکی در مورد راه های فعالیت در منطقه نشان می دهد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.