روحانی: زنجیر تحریم‌ها باید زودتر از پای اقتصاد برداشته شود

رییس جمهور پیشین ایران تاکید کرد که باید فارغ از اختلاف دیدگاه ها به دولت سیزدهم برای گذر از این برهه خاص کمک کنیم.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست دوره ای اعضای دولت دوازدهم با تاکید براینکه باید نسبت به تقویت، حفظ و رشد جایگاه ایران و نقش آفرینی کشورمان در مسایل بین المللی حضور فعال داشت، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در منطقه و همچنین اقدامات منفی رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه در خاورمیانه و میان کشورهای مختلف باید به دقت و هوشیاری این تحرکات را مدنظر قرار دهیم و از منافع ملی خود بادقت محافظت کنیم.

رئیس دولت دوازدهم درباره توافق برجام نیز تاکید کرد که زنجیرتحریم ها باید هرچه زودتر از پای اقتصاد کشور باز شود تا مشکلات امروز جامعه کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه توافق برجام باید به شکل عزتمندانه ای احیا شود گفت: احیای برجام، بیش از یک سال قبل و پیش از اینکه شرایط جهانی پیچیده شود و کشورهای ۵+۱ نیز دچار مشکلات دیگر شوند امکانپذیر بود. لیکن امروز هم نباید فرصت های پیش رو را را از دست داد.

رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر ضرورت بیان واقعیت های کشور تاکید کرد: برخی افراد در داخل یا خارج از کشور، آگاهانه یا نا آگاهانه، و یا با انگیزه های سیاسی و جناحی ، به انکار سرمایه ها و دستاوردهای کشور می‌پردازند و به اسم نقد دولت گذشته یا حمایت از دولت فعلی، توانایی های کشور را زیر سؤال می برند و بذر ناامیدی می افشانند.

روحانی یادآورشد: برای روشنگری اذهان مردم و برای جلوگیری از تحریف تاریخ و حفظ و تقویت دستاوردهای کشور باید با هدف امیدآفرینی، در برابر سیاه نمایی ها و دروغ‌پردازی ها و نفی دستاوردها سخن گفت و با ارائه آمار درست، روشنگری کرد.

روحانی تاکید کرد: باید فارغ از اختلاف دیدگاه ها، برای رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت اقتصادی و حضور پرقدرت در شرایط پیچیده بین المللی همه به دولت سیزدهم برای گذر از این برهه خاص کمک کنیم.

وی گفت : لازمه عبور از مشکلات حفظ وحدت و انسجام و دوستی و صلح و تعامل سازنده و دوری از نفرت افکنی و ایجاد دو قطبی در کشور است که قطعا به همه ضرر می زند و نسل جوان را ناامید می کند.

در این جلسه برخی از اعضاء دولت دوازدهم پیرامون مسایل مهم کشور از جمله مشکلات اقتصادی، مناسبات خارجی و تحولات بین المللی سخن گفتند. موضوع آثار تورمی برخی تصمیمات اخیر، از جمله نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی و مداخلات در بازار کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین درباره موضوع احیای برجام و لغو تحریم ها و فرصت های مناسبی که می توانست برای حل این موضوع مورد استفاده قرار گیرد نیز طرح و بحث شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.