سیلی تاریخی گزارشگر ویژه سازمان ملل به زاکانی!

«تحریم فقط ۱۰ درصد مشکلات است»؛ این اظهار نظر جنجالی زاکانی در مناظرات انتخاباتی ۱۴۰۰ این روزها با تمسخر مردم و شهروندان تهرانی مواجه شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا زاکانی، نامزد هتاک انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که به عنوان نامزد پوششی ابراهیم رئیسی نقش فحاشی به دولت روحانی را در مناظرات بر عهده گرفته بود و حتی با استفاده از امکانات دیوان محاسبات محسن رضایی را نیز تخریب می‌کرد، یک جمله طلایی در مناظرات داشت با این مضمون که «تحریم فقط ۱۰ درصد مشکلات است» و باقی مشکلات از بی‌عرضگی مدیران و مسئولان کشور است.

حالا اما سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر برای بررسی تحریم‌های ظالمانه امریکا بر روی ملت ایران، که به دعوت دولت سیزدهم به تهران آمده بود، حرف‌های شعاری زاکانی را به طور کامل رد کرده است.

رضا نصری، وکیل بین‌المللی در توئیتی نوشت: خوب است آقای زاکانی و برخی دیگر از دوستان الان در پاسخ به گزارشگر ویژه سازمان ملل بیانیه بدهند و اعلام کنند «تحریم فقط ۱۰ درصد مشکلات است. اشکال از مدیریت داخلی دولت قبل بود که الان آن هم برطرف شده»! حیف است بگذاریم دستگاه دیپلماسی از این گزارش استفاده کند!

گزارشگر سازمان ملل در گزارش خود از تاثیر عمیق تحریم‌‎های اعمال شده بر بخش‌های اقتصادی ایران نوشته و تاکید کرده کاهش درآمدهای دولت و گسترش فقر از جمله تاثیرات اساسی این تحریم‌هاست!

رضا نصری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.