اولین واکنش صنفی به اهانت‌های حسن عباسی/ خانواده فوتبال متحد می‌شود!

کانون مربیان فوتبال ایران در پی اهانت حسن عباسی به خانواده فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، کانون مربیان فوتبال ایران در واکنش به سخنان توهین‌آمیز حسن عباسی علیه فوتبالیست‌ها و خانواده آنان، بیانیه‌ای صادر کرد. این‌جا می‌توانید ویدئوی توهین حسن عباسی به بازیکنان فوتبال کشور را ببینید. در ادامه هم برخی واکنش‌ها به این هتاکی آمده است:

متن بیانیه کانون مربیان فوتبال را می‌خوانید:

نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کزو ماند سرای زرنگار
فوتبال به مثابه یک پدیده اجتماعی و به‌عنوان ورزشی جهانی و فراگیر، فراتر از زبا‌ ‌ها، رنگ‌‌ها، مذاهب، ملیت‌ها و فرهنگ‌‌های مختلف‌ به‌عنوان زبان مشترک جوامع بشری شناخته می‌شود. در دنیای فوتبال، گویی همه مرزبندی‌های نژادی، زبانی، قومیتی و طبقاتی فرو می‌ریزد و بدین سبب همواره توجه همگان اعم از مردم و به‌ویژه سیاستمداران و مقامات کشورها را به خود جلب می‌کند. حضور و خودنمایی گاه و بیگاه اقشار غیرورزشی در عرصه‌های جذاب فوتبال مؤید این ادعاست.
در روزهای اخیر زیاده‌گویی‌های فردی بی‌هویت، موج‌سوار و فاقد پایگاه اجتماعی موجی از نارضایتی در بین آحاد جامعه ورزش ایجاد نموده است که انتظار می‌رود نهادهای نظارتی با این افراد حقیر و عامل تفرقه که بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند، برخورد قاطع و به‌موقع نماید.
حضور عزتمندانه و افتخارآفرینی فوتبالیست‌های خوش‌غیرت کشورمان در میادین بین‌المللی همواره عامل مهمی در ایجاد همبستگی، یک‌دلی، استحکام و شور و نشاط اجتماعی بوده است به‌گونه‌ای که تیم ملی فوتبال کشورمان مظهر ورزش ملی و ملی‌پوشان قهرمانان نسل جوان ما بوده و هستند. مردم فوتبال‌دوست ایران با جان و دل در همه ادوار حامی تیم ملی بوده و پیروزی و شکست‌های فوتبال را از آن خود می‌دانند. این مردم قدرشناس، فداکاری‌های ۲۵۰۰ نفر از شهدای فوتبالیست و همچنین اسطوره‌های ورزشی که در روزهای سخت جانفشانی کرده‌اند را فراموش نخواهند کرد.
روح شهدای فوتبالیست به‌ویژه شهید رضایی مجد و شهدای واقعه تاریخی چوار شاد و یادشان گرامی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.