وزرات کشاورزی چه خوابی برای قیمت مرغ دیده!؟

شواهد و تناقضات موجود نشان می دهد که باید منتظر خواب وزارت کشاورزی برای قیمت مرغ! باشیم.

به گزاش تازه‌نیوز، تحریریه نوشت: در زمانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می شد، واردات مرغ آزاد بود که برای واردکننده هر کیلو حدود ۳۷۰۰ تومان تمام می شد، اما در بازار با قیمت ۲۵ هزار تومان و ۲۰ هزار تومان به فروش می رسید.

پس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، واردات مرغ متوقف و برای هر کیلو مرغ قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که سوال برانگیز است، زیرا قیمت مرغ عمده در بازارهای جهانی در زمان اوج قیمت ها تنها ۹۰ سنت و یا ۲۷ هزار تومان تحویل بندرعباس بود و هم اکنون پایینتر است.

با این حال، تیم حاشیه دار مسلط بر وزارت کشاورزی که ارقامی هزاران میلیارد تومانی به آن منتسب شده است، جلوی واردات را گرفته و علیرغم اینکه با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بازار به تعادل نرسید، شاهد کاهش جوجه ریزی و اقدامات مرموز برای کاهش عرضه بودیم تا قیمت افزایش یابد و سود انحصاری سازی و ایجاد کمبود در بازار برای تولیدکنندگان از جیب مردم رقم بخورد.

این مطالب را هم ببینید:

تحریریه قویا پیشنهاد می کند که دولت باید؛ طبق قانون برنامه ششم؛ واردات مرغ را مانند دوره پرداخت دلار رانتی و فسادآمیز ۴۲۰۰ تومانی آزاد کند تا مردم به مرغ یک دلاری که در نهایت کمتر از ۴۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت، دسترسی پیدا کنند.

یکی از وزرای بحران ساز دولت سیدجواد ساداتی نژاد است که در کابینه سردرگم سیزدهم بر مسند وزارت کشاورزی تکیه زده و نتایجی بسیار ضعیف داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.