بورس در ابتدای هفته رشد کرد +جزئیات

بورس تهران در اولین روز هفته با رشد به پایان رسید.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس امروز بر خلاف هفته گذشته مثبت شد؛ اما این مثبت چندان قوی نبود و شاهد افزایش نمادهای منفی در بازار سرمایه بودیم.

شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۶ شهریور ماه رشد بیش از دو هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص کل بورس با رشد دو هزار و ۸۶۷ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در سطح ۳۱۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشترین ارزش معاملات امروز متعلق به نمادهای شپنا، خگستر، بفجر، شبندر، بپاس و شستا بود. همچنین نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل، شستا و مارون نیز بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

تا لحظه تنظیم این گزارش ارزش معاملات بازار سرمایه به ۱،۸۸۱ میلیارد تومان رسید. شاهد خروج ۹۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم. امروز ۳۴۴ نماد در بازار منفی و ۲۸۲ نماد مثبت بود.

سرخ‌پوشی فوتبالی‌های بورس

سال گذشته پذیره‎نویسی سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس انجام شد و در آن زمان بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه نسبت به عدم ارزندگی و زیان‌بار سهام این دو شرکت هشدار دادند. اما مسولان مربوطه عقیده داشتند که سهام سرخابی‌ها ارزندگی کافی را دارند و تبلیغات زیادی در خصوص شرکت در پذیره‌نویسی این شرکت انجام دادند.

تقربیا یک ماهی می‌شود که سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس قابل معامله و بازگشایی شده است. در این مدت تنها یک تا سه روز سهام سرخابی‌ها مثبت بود و پس از آن روی مدار نزول و سقوط قرار گرفت. تمامی این نزول را نمی‌توان ناشی از شرایط بازار سرمایه دانست؛ بلکه کارشناسان عقیده دارند که عدم ارزندگی و مشکلات سرخابی‌ها عامل اصلی ریزش سهام این دو باشگاه فوتبالی می‌دانند.

به هر ترتیب سهام این دو باشگاه فوتبالی بر اساس پیش‌بینی‌ها وضعیت خوبی در بورس ندارند و امروز در پایان بازار استقلال با منفی حدودا ۴ درصدی و سهام پرسپولیس با منفی حدود ۲ درصدی بسته شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.