«چکش ثور» خدای باستانی اسکاندیناوی کشف شد! +عکس

اگر طرفدار فیلم های تخیلی ساخته شده توسط شرکت مارول باشید، احتمالا با شخصیت ثور که بر اساس یک خدای باستانی از اسکاندیناوی ساخته شده، آشنا هستید. به تازگی باستان شناسان موفق به کشف یک طلسم با نقش این چکش شده اند.

به گزارش تازه‌نیوز، باستان شناسان یک طلسم چکشی سربی از خدای باستانی ثور متعلق به اواخر قرن دهم در منطقه یسبی در استان هالند در جنوب غربی سوئد کشف کردند.  این چکش در محل ساخت و ساز یک پروژه تولید مسکن کشف شد. بررسی‌های قبلی در این مکان بقایای باستان ‌شناسی ارزشمندی را از عصر نوسنگی و عصر آهن نشان داده بود، اما این اولین اثر باستانی از دوران وایکینگ‌ ها است که در این محوطه تاریخی کشف شده است.

به گفته پژوهشگران، این یافته همچنین اولین طلسم چکشی ثور است که در این بخش از شبه جزیره اسکاندیناوی یافت شده است.
بر اساس روایات اساطیری، ثور یکی از خدایان محبوب مردم اسکاندیناوی بوده که چکشی بزرگ و خاص داشت که تنها خودش می توانست آن را بند کند و هیچ فرد دیگری توان بلند کردن ان از زمین را نداشت. البته طرفداران شخصیت ثور نباید خیلی هیجان زده شوند،زیرا این طلسم ۳ سانتی‌متر  طول دارد و از سرب ساخته‌ شده است.

چکش ثور

به نقل از سیناپرس،  این طلسم سوراخی در بدنه خود دارد که احتمالا رشته یا زنجیری از آن عبور داده شده تا بتوان آن را به عنوان آویز استفاده کرد. بررسی های انجام شده نشان می دهد یک طرف سر چکش با الگوی در هم تنیده حک شده است.
به گفته باستان شناسان، این آویز، یک شیء محبوب در عصر وایکینگ ها بود که به عنوان طلسم استفاده می شده و مردم معتقد بودند دارنده آن از قدرت محافظتی ثور برای دفع شر استفاده می کند. تاکنون حدود هزار مورد از این طلسم ها در اسکاندیناوی، بریتانیا، روسیه و کشورهای بالتیک یافت شده است.

گفتنی است، آویزی مانند این دارای اهمیت مذهبی فراتر از قدرت جادویی ادعایی آن است زیرا استفاده از این طلسم، نمادی غیرقابل انکار از پایبندی مردم این منطقه در عصر مسیحیت به خدایان سنتی شمال اروپا محسوب می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.