معلمان تمام وقت ۱۷.۵ درصد فوق‌العاده ویژه جدا از رتبه‌بندی دریافت می‌کنند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در این وزارتخانه دو مصوبه برای برقراری فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی فرهنگیان وجود دارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن در مورد جزئیات طرح معلم تمام‌وقت اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش دو مصوبه برای برقراری فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی شاغلین وجود دارد.

وی افزود: طبق مصوبه اول، همکاران فرهنگی که 6 ساعت بیشتر از ساعات کاری مجاز خود خدمت می‌کنند به‌عنوان معلم تمام‌وقت، معرفی‌ شده و از افزایش 17.5 درصدی فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی خود برخوردار می‌شوند.

الهیار ترکمن ادامه داد: همچنین طبق مصوبه اخیر در راستای رتبه‌بندی فرهنگیان، با توجه به رتبه حرفه‌ای آن‌ها، فوق‌العاده ویژه‌ای در حکم حقوقی این افراد برقرار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه معلمان می‌توانند همزمان از مزایای هر دو مصوبه فوق‌العاده ویژه استفاده کنند، گفت: این مصوبات یکدیگر را نقض نمی‌کنند یعنی برای نیروهای آموزشی با توجه به رتبه آن‌ها به‌صورت سیستمی فوق‌العاده ویژه برقرار می‌شود و اگر همین نیروی آموزشی با افزودن 6 ساعت‌ به ‌ساعت تدریس خود به معلم تمام‌وقت تبدیل شود، از مزایای فوق‌العاده ویژه طرح معلم تمام‌وقت نیز برخوردار می‌‌شود.

وی گفت: با حمایت دولت و پیگیری وزیر آموزش‌وپرورش توانستیم امتیازات این افزایش حقوق را به‌صورت قانونی در بیمه و بازنشستگی فرهنگیان هم وارد کنیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.