تحلیل نیویورک‌تایمز از ترور جمعه: بازی تازه شروع شد!

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی از واقعه ترور شهید فخری زاده، اولا آن را به سرویس اطلاعاتی موساد منتسب کرد و ثانیا با توجه به مدت باقی مانده از قدرت ترامپ در امریکا، این ترور را آغاز یک بازی جدید علیه ایران و برنامه هسته‌ای‌اش تصویف کرد.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، نیویورک تایمز با انتشار مطلبی درباره ترور شهید محسن فخری زاده نوشت: ترور فخری زاده، تازه ترین حلقه از یک الگوی ده ساله از مسمومیت های مشکوک، خودروهای بمب گذاری شده، تیراندازی، سرقت و خرابکاری است که به جمهوری اسلامی زخم زده است. در این رابطه هم مقام های آمریکایی و هم ایرانی، اسراییل را پشت این حملات معرفی کرده اند.

اسراییل با دقت، از پیوندهایش با کشورهای همسایه ایران بعنوان “سکوهای” ردیابی و استخدام نیرو- بویژه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان- بهره برده است.

در سال 2007، اسراییل متهم به مسموم کردن یک دانشمند ایرانی در آزمایشگاهش شد و پس از آن زنجیره ای از ترورهای خشونت بار علیه دانشمندان ایرانی بین سالهای 2010 تا 2012 صورت گرفت.

به گفته بروس رایدل، اسراییل از فارسی‌زبانان بومی از میان مهاجران ایرانی که به اسراییل رفته اند، برای برقراری تماس و تحلیل ارتباطاتِ ردیابی شده، بهره می‌برد.

وی می‌گوید که ترور آقای فخری زاده نشانی است از اینکه اسراییل قصد دارد از این شبکه بازهم در شرایطی مشابه در آینده، بهره بگیرد. “پس می شود حدس زد که بازی شروع شده است.”

یک مقام ارشد اسراییلی که سالها در ردگیری فخری زاده نقش داشته، می گوید که اسراییل همچنان در صورت ضرورت، علیه برنامه هسته ای ایران اقدام خواهد کرد.

 

۱ نظر
  1. محمد ع

    دوران بزن و در رو تمام شده است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.