واشنگتن پست: بایدن باید ترمز اسرائیل و عربستان را بکشد!

جیسون رضاییان معتقد است که ساز و کار فشار حداکثری ترامپ برای خاورمیانه بسیار زیان بار بوده و همین کار را برای دولت بایدن دشوار ساخته است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، جیسون رضاییان، جاسوس مبادله شده توسط ایران، در تحلیلی درباره ترور شهید فخری زاده در واشنگتن پست نوشت: ترور روز جمعه دانشمند هسته‌ای ایران در موقعیتی بسیار شکننده از روابط ایران با غرب، این نکته را برجسته می‌کند که ساز و کار فشار حداکثری دولت ترامپ چقدر برای پایداری منطقه زیان‌بار بوده و پس‌راندن این سیاست برای دولت بایدن چقدر دشوار است.

او در این مقاله واشنگتن‌پست ادامه می‌دهد: با سابقه یک دهه شکار دانشمندان ایرانی، اسرائیل احتمالا در این حمله نقش داشته اما باور این که دولت ترامپ از آن بی‌خبر باشد، ساده‌لوحانه است. پومپئو، نتانیاهو و بن سلمان همگی عقده براندازی رژیم ایران را دارند. تلاش‌های ناموفق پومپئو برای براندازی، نارضایتی دو همفکر دیگر را در پی داشته است. این سه نفر همین هفته با یکدیگر دیدار کردند و توانستند از زمان باقیمانده دوره پومپئو بیشترین استفاده را ببرند اگرچه امنیت ملی ایالات متحده برای سال‌های باقیمانده هزینه آن را پرداخت خواهد کرد!

به گزارش تازه نیوز، او با اشاره به توافق هسته‌ای برجام و امتیازات خوب این توافق، ترامپ را مانع به ثمرنشستن این امتیازها می‌داند و می‌نویسد: بایدن باید ماجراجویی‌های اسرائیل و توسعه‌گرایی‌های عربستان را پس براند چرا که ساز و کار فشار حداکثری دولت ترامپ اثرات بسیار بدی بر مردم ایران داشت و حالا او می‌تواند از این فرصت برای امریکا استفاده کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.