ماجرای تبلیغات تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا چه بود؟

کلاهبرداری برخی تورهای گردشگری از مردم با عنوان تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا حواشی را به وجود آورد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که برنامه زمان‌بندی تزریق واکسن کرونا در برخی کشورها اعلام شد، بعضی افراد سودجو که منتظر اتفاقی هستند برای سوءاستفاده از مردم وارد میدان شدند و تبلیغات تورهای گردشگری ویژه تزریق واکسن کرونا را راه اندازی کردند.

یکی از این تورها که بسیار سروصدا کرده با فروش بلیت ۱۲ میلیون تومانی آغاز به کار کرد که شاید حتی به بالاترین قیمت هم برسد. نکته جالب این تور اعلام گشت رایگان در شهر است که در کنار  شعار «سفر و سلامتی» جای تأمل دارد.

با وجود اینکه پیش از این تورهای غیرمجازی فعالیت مستمری داشتند و هر بار هم پاسخ مسئولان برخورد با این مدل کلاهبرداری است؛ باز شاهد این هستیم که برخی از آنها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در برخی موارد هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد.

با گذری در اخبار ترکیه و وضعیت استفاده انسانی از واکسن کرونا، می‌بینیم که  وزارت بهداشت این کشور همچنان در حال رایزنی برای تامین واکسن مورد نیاز شهروندانش است و طبق گفته مقامات بهداشتی ترکیه، تزریق این واکسن در مرحله اول از کادر درمانی این کشور آغاز می‌شود و در مرحله بعد، گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار دارند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، نیز در گفتگویی اعلام کرد این تبلیغ و تور به احتمال زیاد نمی‌تواند کار یک آژانس باشد. ما آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد.

نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این تبلیغ مشهود است؛ اما آیا مجوز این تور را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داده است؟ مسئول برخورد با عوامل این تبلیغ و تور چه کسانی هستند؟ معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی یا نیروی انتظامی؟

یکی از ترفند‌های کلاهبرداران در این زمینه، تبلیغ و ثبت‌نام تور‌های مسافرتی با هر موضوعی است که مردم را ترغیب به پرداخت هزینه‌های گزاف کنند و در کنار مسئولان، این شهروندان هستند که باید نسبت به تور‌های مسافرتی هوشیار باشند و فریب این عوامل را نخورند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.