قیمت انواع گوشت قرمز منتشر شد/ علت افزایش قیمت چیست؟

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله امروز در برخی از فروشگاهها و قصابی‌ها در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است. با وجود تاکید مسئولان بر کاهش قیمت گوشت، علت افزایش قیمت این کالا چیست؟

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت گوشت قرمز امروز در برخی از قصابی‌ها با افزایش همراه بود. قیمت ران گوسفندی که در هفته گذشته ۴۸۵ هزار تومان بود امروز با قیمت ۵۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

همچنین قیمت گوشت گوساله از ۳۹۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. این درحالی است که به گفته رییس شورای تامین دام کشور قیمت دام زنده در ماههای ابتدایی سال ۱۴۰۲ روند کاهشی داشته است ولی این کاهش قیمت نه تنها هنوز به قیمت گوشت نرسیده بلکه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت هم بوده است.

بر اساس اعلام برخی از منابع کمبود نهاده دامی و وجود دلالان در بازار گوشت دو مشکل اصلی برای عدم ثبات در قیمت گوشت است.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

راسته با استخوان گوسفندی

۳۲۰,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۴۱۰,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۵۵,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۳۷۵,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۲۹۰,۰۰۰
گردن گوسفندی

۲۸۰,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰
گردن گوساله

۱۹۰,۰۰۰
قلم گوساله

۱۱۵,۰۰۰
سردست گوسفندی

۳۸۰,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۳۷۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۵۰.۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۳۶۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

علت افزایش قیمت گوشت قرمز

به نقل از تحلیل بازار، علی اصغرملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش عرضه دام در بازار خبر داد و افزود: با توجه به بهبود شرایط جوی و بارش در غرب و اعیاد پیش رو، دامداران تعجیلی در عرضه دام ندارند تا بتوانند در موقعیت بهتر دام خود را عرضه کنند. هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۳۵۵ تا ۳۶۰ هزارتومان به مغازه دار عرضه می‌شود.

به گفته او، گرچه بازار دام رونقی ندارد، اما کاهش عرضه نسبت به هفته قبل موجب شده تا قیمت هرکیلو دام با افزایش ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی به ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزارتومان برسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.