هفته خونین پایتخت؛ ۴ ماموریت جنایی برای کارآگاهان آگاهی

آخرین جمعه خردادماه در پایتخت با ۴ حادثه جنایی همراه بود. حوادثی که در جریان آنها 4نفر به قتل رسیدند و با حضور کارآگاهان جنایی در محل حادثه، عامل یکی از جنایات دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، عاملان جنایات دیگر که متهم به قتل مردی ۶۵ساله، یک مالباخته جوان و کارگری افغان هستند پس از جنایت متواری شده‌اند که حالا با دستور قاضی ویژه قتل تهران تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شده است.

دستگیری قاتل همسایه
به نقل از همشهری، نخستین حادثه ظهر جمعه ۲۶خرداد‌ماه اتفاق افتاد.مقتول مردی جوان بود که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. تحقیقات نشان می‌داد که با مردی که در همسایگی آنها زندگی می‌کرد، درگیر شده بود که ضارب به دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شد. بررسی‌ها نشان داد که مقتول همسایه طبقه پایین بود و ضارب در طبقه بالا زندگی می‌کرد. مقتول بارها نزد مدیر ساختمان رفته و اعتراض کرده بود که همسایه طبقه بالا نسبت به تعدادشان شارژ کمتری پرداخت می‌کند.

ضمن اینکه رفت‌وآمد به خانه آنها زیاد است و سر و صداهایشان آرامش را از آنها سلب کرده است. اعتراض مقتول به گوش ضارب رسیده و آنها چند روز قبل از دعوای مرگبار، به مشاجره با یکدیگر پرداخته بودند که با میانجیگری همسایه‌ها، دعوای آن دو خاتمه یافت اما مقتول همچنان نسبت به سر و صدا و رفت‌وآمدهای مرد همسایه معترض بود. روز حادثه مدیرساختمان به سراغ مرد همسایه رفت و از او خواست تا فرهنگ آپارتمان نشینی را رعایت و کمتر سر و صدا کنند.همین موجب عصبانیت مرد همسایه شده و به سراغ مقتول رفته بود. به‌گفته شاهدان مرد خشمگین با ضربات چاقو همسایه‌اش را به قتل رساند.

هرچند همه شواهد علیه مرد ضارب بود اما او پس از بازداشت منکر قتل شد. وی گفت:مقتول پشت سر من بدگویی کرده بود و من با او اختلاف داشتم. روز حادثه با او درگیر شدم اما من نفهمیدم چه‌کسی با چاقو به او ضربه زد! این مرد به دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شده و تحقیقات از او ادامه دارد.

در تعقیب قاتلان آشنا
دومین قربانی روز جمعه، مردی ۶۵ساله بود که به‌تنهایی در آپارتمانی واقع در جنوب تهران زندگی می‌کرد. همسایه‌های او وقتی صدای درگیری از خانه وی را شنیدند دخالتی نکردند اما ساعتی بعد، یکی از همسایه‌ها متوجه شد که در آپارتمان مرد تنها نیمه‌باز است. حتی تلویزیون هم روشن بود و صدایش شنیده می‌شد. مرد همسایه از سر کنجکاوی چندین بار مرد تنها را صدا زد اما کسی پاسخگو نبود. وی که نگران شده بود قدم در آپارتمان گذاشت و با پیکر خونین مرد همسایه که روی زمین افتاده بود روبه‌رو شد.

او سراسیمه پلیس را خبر کرد و دقایقی از تماس وی می‌گذشت که کارآگاهان جنایی به همراه قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران در محل حادثه حاضر شدند.شواهد نشان می‌داد که مقتول بر‌اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. کارآگاهان برای کشف اسرار این جنایت به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن اطراف وجود داشت پرداختند. آنطور که تصاویر نشان می‌داد، ۲مرد وارد ساختمان شده و ساعتی بعد درحالی‌که به‌شدت هراسان و دستپاچه بودند از ساختمان خارج شدند. به‌نظر می‌رسید عاملان جنایت آنقدر ترسیده بودند که فراموش کردند در آپارتمان را ببندند.

در ادامه هویت ۲مرد جوان به‌دست آمد. آنها اهل کشور افغانستان بودند که با مقتول مراوده‌های کاری داشتند. شکی وجود نداشت که آنها عاملان اصلی جنایت هستند که بازپرس جنایی دستور بازداشتشان را صادر کرد تا انگیزه آنها از جنایت مشخص شود.

زوگیران ‌طعمه خود را به قتل رساندند
سومین جنایت آخرین جمعه خرداد ۱۴۰۲، شامگاه آن روز به وقوع پیوست. قربانی سوم مردی بود که زورگیران موتورسوار در پارک با بی‌رحمی جانش را گرفتند. ماجرا از این قرار بود که ۴مرد سوار بر ۲موتورسیکلت شدند و قدم در پارکی حوالی شهرک غرب گذاشتند. آنها به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت و خفت‌گیری بودند که ناگهان چشمشان به مردی جوان افتاد. او در حال صحبت با موبایلش بود که زورگیران به سمت طعمه خود رفتند تا موبایلش را سرقت کنند.

وی به محض دیدن خفت گیران موتور سوار مقاومت کرد تا هرطور شده از دست آنها خلاص شود اما مقاومت او به قیمت جانش تمام شد چرا که یکی از زورگیران خشن با چاقو ضرباتی به مرد جوان زد و سپس گوشی موبایل و اموال قیمتی وی را به سرقت برد. سپس هر ۴سارق فرار کردند و شاهدان وحشت زده با اورژانس و پلیس تماس گرفتند.

هرچند مرد زخمی برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش برای نجات او بی‌فایده بود و مرد جوان جانش را از دست داد تا پرونده جنایی در دادسرای جنایی تهران گشوده شود. به‌دنبال این حادثه کارآگاهان جنایی به دستور قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران در محل حادثه حاضر شدند و با انجام تحقیقات میدانی موفق شدند سرنخ‌هایی از زورگیران بی‌رحم به‌دست آورند. با توجه به سرنخ‌های موجود، تحقیقات به شکل ویژه برای شناسایی و دستگیری زورگیران خشن ادامه دارد.

دعوای مرگبار ۲ همکار
اما آخرین جنایت در آخرین روز هفته پایتخت در یک کارگاه تولیدی در حوالی فشافویه اتفاق افتاد. مقتول چهارم، مردی جوان و اهل کشور افغانستان بود. وی در جریان یک درگیری با ضربات چاقو زخمی شده و با حضور اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود اما تلاش پزشکان برای نجات جان وی بی‌فایده مانده و او به کام مرگ رفته بود. کارآگاهان جنایی درنخستین اقدام در محل درگیری که یک کارگاه تولیدی بود حاضر شدند و به تحقیقات میدانی پرداختند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول با یکی از همکارانش در کارگاه درگیر شده و چاقو خورده بود. آنطور که کارگران می‌گفتند همکار مقتول که او هم اهل کشور افغانستان و از همشهریانش بود دست به جنایت زده و فراری شده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که دعوای قاتل و مقتول بر سر شیفت کاری بوده است. آنها از مدتی قبل بر سر مسائل کاری با یکدیگر دچار اختلاف شده و دعوای آنها پایان خوبی نداشت.روز حادثه در کارگاه قاتل و مقتول بر سر مسائل کاری با یکدیگر درگیر شدند که عامل جنایت به‌شدت عصبانی شده و چاقویی از محل استراحت کارگران برداشت.

سپس با چاقو ضرباتی به همشهری و همکار خود زد و وقتی او خون آلود روی زمین افتاد، از ترس دستگیری فرار کرد. به دستور بازپرس جنایی، جسد مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافته و تحقیقات برای بازداشت عامل قتل ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.