باکو همچنان خشمگین از ایران؛ اوج‌گیری روابط بین اسرائیل و آذربایجان

سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو می‌گوید «آسمان، مرز روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل» است و روابط این کشور با ایران به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش تازه‌نیوز، فارس نوشت: مختار محمداف، سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «گلوبز» -متخصص در امور اقتصادی- اشاره کرد که روابط باکو و تل‌آویو گسترش یافته و روابط ایران و جمهوری آذربایجان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

بنابر گزارش، بامداد امروز (سه‌شنبه)، شبکه «آی۲۴» به نقل از گلوبز، سفیر جمهوری آذربایجان در بخشی از این مصاحبه اظهار داشت: «ما با ایران در زمینه انرژی و ترابری روابط تجاری و همکاری داریم.» مختار محمداف اضافه کرد: «متأسفانه روابط ما با ایران از زمان استقلالمان تاکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.»

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه، گفت‌و‌گوهای صورت گرفته میان رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان  را مثبت خواند و با بیان اینکه «آسمان، مرز روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل است،» افزود که گفت‌و‌گوهای «اسرائیل و جمهوری آذربایجان به نتایجی در زمینه طرح‌های مشترک صنعتی، هایتک و کشاورزی منتهی خواهد شد. اینکه هوش مصنوعی را در دسترس شرکت‌های داخلی قرار دهیم، این امر اجازه خواهد داد بازار از نظر فنی جهشی رو به جلو داشته باشد.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.