رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران ۱۰ برابر دیگر کشورها مورد بازرسی آژانس قرار می‌گیرد

رئیس سازمان انرژی اتمی حجم تاسیسات هسته‌ای ایران را حدود ۲ درصد تاسیسات هسته‌ای سراسر جهان دانست و گفت: منطقی نیست بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها، ایران تحت بازرسی قرار بگیرد.

به گزارش تازه‌نیوز، «محمد اسلامی» که هفته جاری برای شرکت در شصت و هفتمین کنفرانس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: ایران همکاری خوبی با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد. حدود ۱۲۰ بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اکنون مورد پذیرش و اعتماد ایران هستند و فعالیت جدی دارند. حال اگر تعداد کمی از آن‌ها را رد کنیم، حق‌مان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: ما عملکرد بازرسان را زیرنظر داریم و حق داریم آن‌ها را قبول یا رد کنیم. تصمیم نپذیرفتن برخی از آن‌ها به معنای همکاری نکردن ایران نیست. ما با آژانس همکاری می‌کنیم و این همکاری روزانه ادامه دارد، اما برخی از بازرسان به علت عملکردشان رد شدند، این عادی و متداول است.

بیشتر بخوانید:

صدور مجوز مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا صحت دارد؟

به نقل از ایسنا، اسلامی با اشاره به دیدارش با مدیرکل آژانس در سفر به وین اظهار کرد: دیدار با آقای گروسی، دیداری دوستانه بود و در فضای عادی انجام شد، زیرا همکاری ما با آژانس از همکاری هر کشور دیگری با آن مهم‌تر است.

او در پایان گفت: ما با بیشترین بازرسی روزانه ممکن از تاسیسات‌مان مواجه هستیم. اگر بخواهیم حجم تاسیسات مان را مشخص کنیم، حدود ۲ درصد تاسیسات هسته‌ای سراسر جهان است. عملیات بازرسی که آژانس در ایران انجام می‌دهد، حدود ۲۵ درصد عملیات بازرسی است که در سراسر جهان انجام می‌دهد، منطقی نیست که ما بیش از ۱۰ برابر دیگر کشورها تحت بازرسی قرار بگیریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.