ادعای تازه بایدن علیه ایران/ آمریکا آماده انجام اقدامات بیشتری است

رئیس جمهور امریکا ، گروه های وابسته به سپاه پاسداران را به انجام حملاتی علیه نیروهای امریکایی متهم کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، جو بایدن رئیس جمهور امریکا گفت “شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران حملاتی را علیه افراد و تاسیسات امریکا در عراق و سوریه انجام دادند”.

به نقل از عصرایران، وی افزود: “به دستور من، نیروهای امریکا در 26 اکتبر جاری ( پنجشنبه 4 آبان ) حملاتی را علیه تاسیساتی در شرق سوریه اجرا کردند. این ضربه ها، تاسیساتی را هدف گرفت که سپاه پاسداران ایران و گروه های وابسته به آن برای اهداف نظامی استفاده می کردند”.

به نوشته رویترز، جو بایدن رئیس جمهور امریکا روز جمعه در پیامی خطاب به رئیس مجلس نمایندگان امریکا با اشاره به حملات واشنگتن علیه مراکز مرتبط با ایران در سوریه نوشت: “دولت امریکا آماده انجام اقدامات بیشتری در این باره است”.

وزارت دفاع امریکا روز پنجشنبه اعلام کرده بود در واکنش به حملات علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه، به دو مرکز در شرق سوریه حمله کرده است. به ادعای پنتاگون، این دو مرکز مورد استفاده سپاه پاسداران ایران و گروه های مورد حمایت سپاه هستند.

وزیر دفاع امریکا “لوید اوستن” در بیانیه ای گفته بود: ” این ضربه های دقیق برای دفاع از خود، پاسخی به سلسله حملات مستمر و اکثرا ناموفق علیه افراد امریکایی در عراق و سوریه از سوی گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران هستند؛ حملاتی که از 17 اکتبر شروع شده اند”.

به نوشته رویترز، یک مقام وزارت دفاع امریکا گفت که کشورش این حملات را با اسرائیل هماهنگ نکرده بود.
رویترز اضافه کرد: با بالاگرفتن تنش بعد از آغاز درگیری حماس – اسرائیل ، نیروهای امریکایی و هم پیمان در عراق و سوریه، در هفته گذشته، حداقل 19 بار مورد هدف حملات گروه های مورد حمایت ایران قرار گرفتند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.