پخش زنده و ساعت بازی تاتنهام و چلسی/ پوچ به جنگ یاران سابق می‌رود +ترکیب احتمالی

در آخرین و حساس‌ترین بازی هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، تاتنهام میزبان چلسی با هدایت سرمربی سابقش مائوریسیو پوچتینو خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اختصاصی اسپرز آخرین و حساس‌ترین بازی هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. تاتنهام و چلسی دشمنان دیرینه لندنی در این بازی به مصاف هم خواهند رفت.

تاتنهام؛ ما را جدی بگیرید!

اگرچه تاتنهام یکی از تیم‌های بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود، اما این فصل کسی تصورش را هم نمی‌کرد این تیم حتی به نامش هم نزدیک باشد و با آنگه پوستکوگلو و جدایی هری کین، در حد یک تیم میانه جدولی در ذهن‌مان نقش می‌بستند. اما تاتنهام بازی‌های بزرگی مثل نبرد با منچستریونایتد و لیورپول را برد و از آرسنال هم امتیاز گرفت تا نشان دهد برای قهرمانی باید روی آن‌ها حساب باز کرد. در واقع تیم سرمربی استرالیایی را باید جدی گرفت و حالا بزرگان لیگ برتر هم از آن‌ها می‌ترسند. البته این اتفاق برای هواداران تاتنهام هم مهم است که بالاتر از چلسی قرار گرفته‌اند و اختلاف کیفیت تیم‌شان با تیم سرمربی سابق‌شان زیاد شده. حالا هم در نبرد رودررو با چلسی می‌خواهند خودی نشان دهند.

چلسی؛ پوچ و دو چالش جدی

به نقل از خبرورزشی، شروعی فاجعه‌بار با تنها یک برد در ۶ بازی لیگ برتری باعث شد تا رسانه‌های برای اخراج مائوریسیو پوچتینو گمانه‌زنی کنند. چلسی وضعیت خوبی نداشت، اما با ۲ برد مقابل فولام و برنلی موقتاً از بحران فاصله گرفت. به برنتفورد باختند تا باز هم وضعیت بغرنج شود. البته در دیدار با ۲ تیم بیگ‌سیکس یعنی لیورپول و آرسنال امتیاز گرفته‌اند که نکته امیدوارکننده‌ای در آستانه دیدار مقابل تاتنهام است. در سال‌های اخیر چلسی مقابل تاتنهام نتایج خوبی گرفته، اما بازی امروز با سرمربیان متفاوت و شرایطی کاملاً متفاوت برگزار خواهد شد. پوچ هم با چالش رویارویی با تیم سابقش و حضور دوباره در ورزشگاه تاتنهام روبه‌رو خواهد بود، هم با این مسئله که چلسی را از وسط جدول نجات دهد و بالاتر بیاورد.

آخرین جدال
بیست‌وششم فوریه ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، تاتنهام در خانه‌اش مقابل چلسی با نتیجه ۲-۰ شکست خورد. اسکیپ و کین گل‌های اسپرز را در آن بازی به ثمر رساندند.

آمار بازی
۱۷۵) در ۱۷۵ بازی قبلی بین این دو تیم لندنی، تاتنهام ۵۵ برد کسب کرده و چلسی ۷۷ بازی را به سود خودش خاتمه داده. ۴۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۶۲) در ۶۲ مصاف لیگ برتری بین تاتنهام و چلسی، سفیدها فقط ۸ برد کسب کرده‌اند، ۳۳ بازی به سود آبی‌ها خاتمه یافته و ۲۱ بازی هم مساوی شده است.
۸) در دیدار قبلی لیگ برتری پس از ۸ بازی تاتنهام موفق به شکست چلسی شد و پس از ۴ سال و چند ماه طلسم این بازی را شکست. قبل از آن چلسی در ۸ بازی موفق شد ۶ مرتبه همشهری‌اش را شکست دهد و در ۲ بازی به تساوی رسید.
۰) تاتنهام تنها تیم بدون باخت لیگ برتر انگلیس است. تیم تحت هدایت آنگه پوستکوگلو در ۱۰ بازی ۸ برد و ۲ تساوی داشته.
۴) اسپرز رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در فصل جاری لیگ برتر انگلیس را به ثبت رسانده است. این تیم لندنی هر ۴ بازی خانگی‌اش را برده.
۳۲) چلسی ۳۲ جام در تاریخ خودش کسب کرده که ۶ قهرمانی در لیگ انگلیس بوده. با وجود ذهنیتی که نسبت به بی‌جام بودن تاتنهام داریم، این تیم ۲۴ قهرمانی داشته که ۲ قهرمانی در لیگ انگلیس به‌دست آمده است.

مصدومان و محرومان
ایوان پریشیچ، رایان سسنیون، الفی وایتمن و مانور سولومون به طور قطعی نمی‌توانند تاتنهام را همراهی کنند. دستینی اودگی هم شاید به این بازی نرسد. لیست مصدومان چلسی بلندبالاتر و پرستاره‌تر است. میخایلو مودریک، وسلی فوفانا، کریستوفر انکونکو، رومئو لاویا، بن چیلول، آرماندو برویا، کارنی چوکووئمکا و تروو شالوبا مصدومان آبی‌پوش هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، فان‌دِفن، اودوگی، سار، بیسوما، کولوسوسکی، مدیسون، ریچارلیسون و سون
چلسی: سانچس، دیساسی، سیلوا، کولویل، کوکوریا، گالاگر، کایسدو، فرناندس، پالمر، استرلینگ و جکسون

برنامه پخش زنده شبکه‌های مختلف

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا
نیروی هوایی – الاتحاد
ساعت ۱۵:۳۰

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا
بمبئی سیتی – الهلال
ساعت ۱۷:۳۰

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا
نساجی – نوبهار
ساعت ۱۷:۳۰
شبکه ورزش

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا
سپاهان – آلمالیق
ساعت ۲۱:۳۰
شبکه ورزش

هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس
تاتنهام – چلسی
ساعت ۲۳:۳۰
شبکه سه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.