دو تصویر متفاوت از خانم خواننده؛ از تهران تا تل‌آویو!

لیراز چرخی را باید در دو نمای متفاوت دید و تحلیل کرد؛ از تل‌آویو تا تهران!

به گزارش تازه نیوز، لیراز چرخی و زندگی هنری عجیبش دستمایه مقاله‌ای کوتاه در مجله‌ای معتبر شده است. مجله اشپیگل چاپ آلمان در یادداشتی کوتاه سه تصویر جالب از یک خواننده و رقاص اسرائیلی – ایرانی ارائه کرده است.

اول: شش زن و مرد به دور لیراز چرخی حلقه زده و بدن، گردن، صورت و بازوهای این خواننده را با رنگ های سبز، قرمز و زرد رنگ می‌کنند. سپس چراغ ها خاموش شده و صدای او ساکت می شود. پس از نور و صدا، نوبت تاریکی و سکوت است: این آخرین نمایش “فریدا” است، یک تئاتر-رقص در مورد زندگی تراژیک فریدا کالود ریورا، نقاش مکزیکی قرن.

دوم: تماشاگران در سالن کاملا پر شده تئاتر ملی اسرائیل “هابیما” کف می زنند. لیراز چرخی مانند ستاره ای درخشان است. این هنرمند طی چند سال اول کار خود، بیشتر به عنوان یک ستاره سریال های دراماتیک تلویزیونی و خواننده موسیقی پاپ عبری شناخته می شد. اما در فوریه 2019، بورژوازی تل آویو هنرنمایی او را به عنوان «فریدا» جشن گرفت!

سوم: لیراز چرخی، چهره ای دیگر نیز دارد. او با یک نقاب فانتزی کرم رنگ مزین به سنگ های درخشان در بازار استانبول و زیر درخشش نور خورشید می رقصد. او با لحنی مشابه نواهای شرقی، آهنگ “Love Me Like You Do” از الی گولدینگ، که آهنگ تیتراژ فیلم “پنجاه طیف خاکستری” است را می‌خواند. به فارسی… به زبان مادری والدینش و به زبان دشمن!

در واقع این خانم همچنان هم دوست دارد اسرائیلی باشد و هم ایرانی‌ها را برای خود داشته باشد؛ اتفاقی که شاید حرکت بر لبه تیغ باشد. اسرائیلی ها می‌توانند هم این اقدام را برای جذب ایرانی‌ها در نظر بگیرند و هم اینکه آن را هشداری برای بازگشت او به خویشتن خویش قلمداد کنند.

لیراز چرخی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.