چرا کرونایی‌های عراق و افغانستان اینقدر کم است؟

سوال مهمی در ذهن مردم ایران وجود دارد؛ چرا کشورهای همسایه با وجود مشکلات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان، در موضوع کرونا، میزان ابتلا و فوتی‌های کمتری نسبت به ما دارند.

به گزارش تازه نیوز، کرونا در عراق و افغانستان وجود ندارد؟ مردم در کوچه و خیابان این سوال مهم را مطرح می کنند: چرا میزان ابتلا به بیماری کرونا در عراق و افغانستان پایین است؟سوالات و ابهامات زیادی درباره کرونا در ایران و سایر کشورهای منطقه.

برخی از کارشناسان با اشاره به اخبار و گزارشات منتشر شده مبنی بر عدم آلودگی گسترده شهرهای کربلا و نجف به بیماری کرونا گفته اند که اولا اعراب و مردم عراق از نظر ژنتیکی مقاومت بیشتری نسبت به مردم ایران از خود نشان می دهند. ثانیا انجام واکسیناسیون سبب شده تا قدرت دفاعی بدن در برابر بیماریهای مختلف به شدت کاهش یابد.

مثلا مردم کشورهایی مثل عراق، یمن و افغانستان که وضعیت بهداشت عمومی در سطح پایینی قرار دارد، در مقایسه با کشورهایی مثل ایران و اروپا نسبت به بیماری مقاومت بیشتری نشان می دهند.

وضعیت کرونا در عراق

وزارت بهداشت عراق یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد کمترین میزان موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور طی چهار ماه اخیر ثبت شده است. بر این اساس طی 24 ساعت گذشته 742 مورد جدید ابتلا به کرونا مشاهده شده و آمار کل مبتلایان به این ویروس به 597 هزار و 775 نفر افزایش یافت. تاکنون 12 هزار و 829 نفر از بیماران کرونایی در عراق فوت کرده و 541 هزار و 746 نفر هم بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق روز جمعه گذشته اعلام کرده به احتمال زیادی واکسن علیه ویروس کرونا در سه ماه اول سال 2021 وارد این کشور خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.