حماس: خودمان را برای نبردی طولانی آماده کرده‌ایم

یکی از رهبران حماس به المیادین گفت: ما در حال بررسی پیشنهادات میانجی‌گران درباره مذاکرات مربوطه به جنگ هستیم و وضعیت میدانی ما منسجم است.

به گزارش تازه نیوز، علی برکه، رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج تاکید کرد که مقاومت فلسطین در حال بررسی پیشنهادات میانجی‌گران در مذاکرات درباره جنگ غزه است.

به نقل از ایسنا، علی برکه عصر پنجشنبه تصریح کرد که جنبش حماس آماده پیشنهادهایی است که منجر به آتش‌بس دائمی، خروج ارتش اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان بدون هیچ قید و شرطی است.

برکه در گفت‌وگو با المیادین گفت که مقاومت در حال «بررسی پیشنهاداتی» است که از سوی میانجی‌گران ارائه شده است و تا کنون «پاسخی دریافت نکرده‌ است».

در مورد ترور پسران اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، برکه آن را پیامی از سوی اشغالگران دانست که می‌خواهد با آتش مذاکره کند. وی اشاره کرد تاکید مداوم حماس این است که اشغالگران از طریق فشار نخواهد توانست آنچه در میدان به آن دست نیافته‌اند را به دست آورند.

برکه همچنین با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین «در مرحله امتیاز دادن نیست»، تاکید کرد که وضعیت آن در میدان «منسجم و بسیار خوب» است. این رهبر جنبش حماس همچنین تاکید کرد که مقاومت فلسطین «مهمات کافی برای ماه‌ها و شاید بیشتر در اختیار دارد» و خاطرنشان کرد که «خود را برای نبردی طولانی‌مدت آماده کرده است».

برکه در گفت‌وگو با المیادین خاطرنشان کرد که ایالات متحده و اسرائیل می‌خواهند «مقاومت فلسطین را از بین ببرند، اما در روش با هم تفاوت دارند» همچنین آنها «شریکی در نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه» هستند.

به گفته وی، بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت اشغالگر، تنها یک راه دارد: «توقف جنگ، عقب‌نشینی از غزه و انعقاد قرارداد تبادل اسیران».

وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو «از ارتش برای حفظ آینده سیاسی خود استفاده می‌کند».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.